Tips för en kanske blivande App

Discussion in 'Applikationer' started by Fooseb, Aug 26, 2009.

1. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Yo,

Satt och funderade lite. Vissa dumbphones som har kamerablixt har ju även så att LED-blixten kan agera ficklampa. Nu har inte jag en aning om det går att skriva en App som klarar att styra tex blixten på en Galaxy. Men det skulle vara väldigt trevligt, och det skulle bli en rätt hygglig ficklampa.

Det enda som är surt är ju att jag själv inte har en susning om hur man skriver saker i Java. Men detta kan säkert vara nånting om någon sitter och funderar på vad dom ska göra som nästa App :)

2. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
  3. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Oh se på fan. Den hade jag missat. Tack för tipset. Lite synd att just den appen funkade llte.. Sådär.. Ganska bra :)

Då är det väl bara att hoppas att nån mer tycker att detta är en bra idé, eller att den här appen uppgraderas till nån form av fungerande applikation :)

(måste fan lära mig att skriva apps till android)

4. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Vad strular med den? Jag litar inte riktigt på kommentarerna på androlib :)

5. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

... Det blev force close, första gången jag försökte använda den. Gjorde en omstart, och nu funkar den perfekt. LED'n lysen som bara fan, och man får en stor glödlamps icon på desktopen medans den är igång. Trycker på den stora glödlampan för att släcka den.

Undrar dock varför den här appen behöver ha tillgång till "record audio".. Men. Det lyser :)
    och appen stängs av helt när man släcker lampan. Så det ser inte ut att vara nånting som ligger och tickar i bakgrunden.

PS: Ja, det där med kommentarerna på vissa apps.. Folk som tex försöker "starta" en widget, och sen ger den 1 stjärna och säger att den är fail.. När man kollar kommentarer på market blir man ju fan mörkrädd..

Last edited: Aug 26, 2009
  6. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har försökt få tag på den tidigare, men har inte funnits på market även om den stått som Free. Nu gick det däremot att hitta den, så jag ska testa den så fort som möjligt. Ficklampa är ju alltid bra att ha, kan lysa upp tillvaron =P