Tips! För er med knarrande Neo

Diskussion i 'Xperia neo' startad av andush, 13 juni 2011.

1. andush

andush Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Eftersom flera här på forumet verkar ha fått problem med att luren börjat knarra och leva om tänkte jag därför dela med mig om detta tips i en egen tråd då detta av många upplevs som väldigt irriterande.

Bakgrund: Vi är några stycken här på forumet som upplevt att telefonen efter en tid börjat knarra då man greppar den. I samtliga fall verkar det komma från sidolisten i krom på den sida där det inte sitter några knappar.

Problem:
    Kromlisten är ej stum utan fjädrar något och har anliggningsyta mot bakluckan av plast varvid oljud uppstår vid handhavandet.

Lösning:
    Ett enkelt sätt att komma tillrätta med oljudet, är att plocka ur batteriet och tejpa några tejpremsor (ca 4-5 st) på varje sida om batteriet. Detta gör att batteriet blir bredare och fjädringsmöjligheten för kromlisten elimineras.

Det känns ju givetvis lite sunkigt att SE har batterier som inte håller passformen, men detta är nog det enda störningsmomentet jag upplevt på telefonen som dessutom har en väldigt enkel lösning! :cool:

A_Galaxy, kungensbror och FlinuX gillar detta.
  2. FlinuX

FlinuX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag lyckades få bort det mesta av knarret med tejp-tricket, men efter några dar så var den lika knarrig igen. Känns som den är knarrigare nu än innan. Tog bort tejpen, och inspekterade telefonen noga. Utan bakstycket finns inget som helst tillstymmelse till knarr, åtminstone på min telefon. Luren känns helt solid och fin, men så fort man får på den plastiga bakluckan börjar den knarra. Baksidan är välvd och det är telefonen oxå, men inte batteriet, så rakt ovanför batteriet finns lite luft. Vet inte om det är anledningen till att den knarrar, men isåfall kanske man ska fylla ut det utrymmet istället för att tejpa på sidorna??

Längtar tills någon nisse kommer på att sälja nya bakluckor till Neo som inte knarrar och som har gummerad yta.