Tips: Handsfreelösning till Tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av jolerius, 24 jan 2010.

1. jolerius

jolerius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej, tänkte bara tipsa om en ypperlig produkt som jag precis kommit över. Det är en musikadaper som finns till iphone (ursäkta svordomen). Men det bästa med den här är att den funkar klockrent även till min kära tattoo.

Som glad säljare på Kjell & Company så har jag fått förmånen att kunna testa denna innan jag köpte den. Man kopplar helt sonika in musikadapern i 3,5 mm-uttaget på toppen av tattoon och sätter i sina favorithörlurar i änden och sen är det bara att tuta och köra. För att svara på inkommande samtal trycker man bara på knappen. Man kan även pausa ett pågående samtal genom ett kort tryck på knappen. Vill man lägga på samtalet gör man det istället via ett lite längre tryck på knappen.

produkten finns här och kostar inte mer än 149:-
    http://www.kjell.com/content/templa...item=34949&path=589500000,591500000,615010000

Har inte hunnit testa mer än snabbt, men ljudkvaliten verkar bra mycke bättre än medföljande handsfree.

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack , jag var i en Kjell affär tre dagar sedan men säljaren hade ingen anning jag vilje ha en förlängar så att jag kunde använada hörlurar från SE till min Nexus
    nu ska jag printa ut det här och berätta för dem att det funkar fint med HTC lurar med!

3. jolerius

jolerius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

ja det funkar sålänge telefonen är bestyckad med en 3,5 mm kontakt. Och att den kontakten i sin tur är bestyckad med mikrofonstiftet. Anledningen att jag testade var för att jag såg på mitt medföljande headset att det var just 3,5 mm kontakt med 3 ringar på (mono, stereo, mik). Hoppas det funkar även på nexus och kanske även på hero.

4. demux

demux Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har köpte ett par idag med stereoljud dessutom, fungerar klockrent. Tusen Tack!