[Tips] Läsa svenska kommentarer

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av JDS, 9 apr 2010.

1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det som jag som Android utvecklare tycker är förvånandsvärt dåligt ifrån Google är de stora bristerna som finns i "Developer Console". Man kan se hur många nedladdningar ens app har men det är också ungefär allt, man kan inte ens läsa kommentarer. Ifall jag vill läsa vad användare tycker om min app så får jag göra det ifrån min telefon MEN eftersom jag ha engelska som språk i min mobil så ser jag inte kommentarer ifrån användare som har svenska som språk.

Nu kan man ju läsa kommentarer på diverse hemsidor men ingen av dem, vad jag har hittat, har stöd för den svenska marknaden så man kunde ändå inte läsa dessa kommentarer. Jag har legat på diverse hemsidor androlib, appbrain, cyrket m.fl och undrat ifall de inte kan lägga till stöd för detta utan någon framgång...tills nu :) Efter att ha frågat lite snällt fick jag detta svaret ifrån AndroidZoom:

Så nu kan man äntligen läsa kommentarer ifrån de som har svenska som språk i sin mobil utan att själva behöva ställa om språket till svenska! :)

2. Berglund

Berglund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Haha, "...include the Svenska..." ^^
    Men, riktigt bra!

3. trioni

trioni Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra där! Håller med om att Developer Console har stora brister.

4. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fan va gött, har också bara engelska på telefonen. uppdaterade min app och såg att det fanns rätt många kommentarer som jag aldrig sett tidigare.

5. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

det där hade man ingen aning om...

developer console är riktigt fattig måste jag säga.

någon som vet vart informationen man delger när man av-installerar en applikation hamnar??

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Väldigt bra fråga! Statistiken över varför en användare har avinstallterat skulle ju vara väldigt intressant för oss utvecklare att få, även om säkert de flesta inte ens bryr sig om vilka alternativ som finns utan tar första bästa.