Har börjat kika efter en ny mobil. I dagsläget har jag en moto g3 som jag haft i två år. Moto g3:n fungerar egentligen klockrent för min del och batteriet är fortfarande kanonbra (utan problem 1,5 dygn mellan laddningarna) dock börjar den strula lite vid laddning.
Jag har först och främst kollat efter någon "rugged" mobil och då har jag kikat på Doogee s60, Oukitel k10000 max och BV 9000 pro.
I andra läget så kollar jag på någon av moto- modellerna och då står valet mellan G5s plus och Moto x4.
Jag är inte i jättebehov av en riktigt stryktålig mobil, dock kan det vara skönt att ha en som tål stryk och vatten då jag jagar och tillbringar en del tid i skogen med andra sysslor, det som mest talar för någon av de tuffare modellerna som jag nämnt är batteriet, i Doogees fall även specsen.
Min moto g3 har hängt med i "ur och skur" och råkat ut för en del med endast några små märken i chassits hörn som följd, denna mobil har som sagt varit kanon, vilket talar för ännu en moto-telefon.
Jag använder telefonen till att ringa,messa, slösurfa, youtube och till viss del streaming och musik. Jag vill helst ha en skärm på minst 5,5 tum, två av de jag räknat upp har "bara" 5,2 tum men då jag hört positivt om dessa så är de med i mina funderingar.
Det jag nu eftersöker är era synpunkter på de mobiler jag räknat upp eller om ni helt enkelt har några andra bra tips på telefoner för max 3500:-.
Både moto g5s plus och moto x4 kan jag få för ca 1400:- på Cyberphoto just nu om jag förlänger mitt abonnemang hos Halebop. Tack på förhand!
Last edited by a moderator: Dec 30, 2017