Tips om APPAR medmera till ny ägare

Diskussion i 'ASUS' startad av LoudShenanigans, 17 sept 2011.

1. LoudShenanigans

LoudShenanigans Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Som rubriken säger så har jag precis införskaffat mig en transformer då jag har varit besatt av denna pryl en längre period och har ingen riktigt ide på vad jag kan använd den till förutom studierna så gärna tips på roliga appar och verktyg som är bra att ha så jag har fler anledningar till att kladda på denna pryl :D

Är det värt att roota och försvinner garantin då? eller ska jag rocka orginal rom osv?

2. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag skriver ned några appar jag har som är bra: Notes, Dolphin browser,Antipaper notes, IMDB och HD widgets. Några kul spel: Bouncy Mouse, Pewpew, Glowhockey 2, apparatus, speedex, Sprinkle och såklart angry birds.
    Kolla även denna tråden https://swedroid.se/forum/44047-appar-till-transformer.html

Rootning finns det inte mycket diskussion om på detta forumet du kan kolla på xda där finns det nog en del. Eller kanske du vill starta en tråd om det ;)

Edit: som Andreas527 tipsade om använder även jag swiftky for tablets, sjukt bra

Last edited: 17 sept 2011
  3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Varför inte använda den tråd som redan finns om just appar till Transformer? Och som blivit postad här ovan.

Dessa är de appar jag nyttjar mest.
    Dolphin Browser
    Google Body - studera människan i 3D, skelett, muskler, nerver, blodkärl
    File Station
    Tapatalk
    Newsr - bra rss läsare
    Friend Me - Facebook
    Wizz widgets - Snygga widgets, kalender, facebook, twitter mm
    HD widgets - snygg väder/klocka
    SwiftKey for tablets - enligt mig det bästa tangentbordet för Tablets.
    Stock Alert Tablet - håller kolla på dina aktier
    Imdb
    Tubemate, ladda ner från youtube. Finns inte på market men sök på google så hittar ni.

Några spel.
    Reckless getaway
    Death Worm

Annars så är det bara du tar en dag och testar massa olika apps för att hitta de som DU gillar.
    Typ alla dessa som ska fungera eller är utvecklade för just Honeycomb

http://www.xoomforums.com/forum/motorola-xoom-apps/570-optimized-honeycomb-apps-list.html

Last edited: 17 sept 2011
  4. ASUS.Sverige

ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

Lite fler appar som vi på kontoret gillar; Pulse News Reader, FriendMe (Facebook-app som är klart mer anpassad är Facebooks egna), Spotify, Dual Battery Widget (för att se batterinivån i dockan), Plex (streaming via dator till plattan), WordFeud (Alfapet-ish)!

Bara för att nämna ett par.

Mvh
    Asus Sverige