Tips om hur man gör spellistor med blandad musik

Diskussion i 'Allmänt' startad av mrcreosote, 29 aug 2011.

1. mrcreosote

mrcreosote Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som ni säkert vet är det inte helt lätt att lägga in en mapp med blandad musik i telefonen och göra en spellista av detta. Mobilen kan inte läsa att allt ligger i samma mapp, utan envisas att dela upp allt i massor av olika "album" vilket gör det jättejobbigt att få allt i en och samma spellista.

Har googlat mycket på detta, ringt samsung support, och tydligen är det enda som hjälper att se över taggarna, för mobilen är helt beroende av dem och kan inte se en hel "blandat-mapp"

Jag gör som så, att jag gör en mapp på datorn med diverse låtar, markerar alla, högerklickar, tar "egenskaper" och sen "information" och där skriver jag i ett påhittat albumnamn för alltihopa, som om allt kom från någon slags "absolute music" skiva eller så.

Sen funkar det i mobilen. När du tittar i "album" i musikspelaren så finns allt samlat i en mapp då, och kan läggas till en spellista i ett svep.

Kram ;)

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ja att byta ut taggarna i låtarna är en lösning som fungerar då med hjälp av ett program tex Mp3tag som gör processen bra mycket smidigare.
    har även för mig att du kan lägga in alla dina låtar du vill ha med i ditt "mixtape" i te.x winamp ordna dom som du vill ha dom sen skapa en playlist .m3u eller .pls spara den i mappen med dina låtar sen föra över till telefonen då när du drar igång din list så VOILA! presto alla låtar ligger som du sorterade dom i datorn.

3. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Med tex poweramp kan du välja att spela upp musik från dina mappar istället för andriodbiblioteket, där kan du även sortera dom permanent så länge du inte väljer shuffle.

Sent from my HTC Desire HD

4. mrcreosote

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker inte direkt att "Smartphone" gör skäl för namnet när man måste ladda ner massa appar för att göra samma jobb som ens gamla mobil (Sony Ericsson 995) klarade galant på egen hand, utan hjälp....

Den klarade av att läsa en blandat mapp och direkt göra en spellista av det, utan att röra till det såhär.

5. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ett sätt att se på det, jag ser det mer som att är jag inte nöjd med ett program te.x musikspelaren så finns det bra många fler att ladda hem och prova tills jag blir nöjd.

det tycker jag är skillnaden på en dumb och en smart phone? du kan få din telefon precis som DU vill. och inte är det omständigt heller några knapptryck räcker.

MEN det är kanske annorlunda med SE's telefoner speciellt om dom är brandade med Walkman som inriktar sig till just musik men det har dom väl inte släppt någon på marknaden än??

6. mrcreosote

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, nu när du säger det, tror faktiskt SE 995 som jag hade var nischad för just musik, så mina klagomål och min jämförelse kanske delvis är orättvisa...? :o

7. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

det är väl bara att göra en spellista i datorn de å spara. å sen ladda den i luren. Annars är det väl bara att ladda ner en spelare till luren som spelar upp från mappar.

Det är ju de som är så himla bra med Android , du kan ladda hem program som passar dig å anpassa din telefon precis som du vill ha det. För en sak som du gillar, det gillar kanske inte jag. Då kan jag installera ett program som passar mig.

Tillskillnad till "dumbphones" då man hade bara en spelare å var fast vid den.

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Mortplayer spelar ifrån den mapp du vill. Om du kan tänka dig att göra listorna i mappar så är det inga problem!

9. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Du kan ju alltid skapa spelningslistan på datorn som en m3u-fil. Dessa fungerar utmärkt i alla musikspelare.

Sleepwalk gillar detta.