Tips på app till Note 10.1

Discussion in 'Samsung' started by talvis, Sep 11, 2012.

1. talvis

talvis Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som haft era Note 10.1 ett tag nu, har ni några tips på användbara appar?

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Här kommer några som jag kommer att tänka på just nu:

Drop Sync som gör att du kan synka valfri mapp med DropBox (du bör få 50GB utrymme på DropBox tillsammans med plattan), med betalversionen kan du synka flera mappar. Jag använder denna för att synka mina S Notes mellan min Note 5.3 och min Note 10.1.

DropBox, så att du t.ex. automatiskt kan synka bilder du tar med kameran till DropBox samt att du på ett enkelt sätt kommer åt allt du synkar till DropBox från t.ex. din dator hemma och/eller på jobbet.

Ultimate Rotation Control för att tvinga appar som inte har landskapsläge (t.ex. Spotify) att använda landskapsläge.

Adobe Flash Player för att kunna utnyttja webbsidor som fortfarande använder Flash.

Angry Birds Space Premium, helt enkelt fantastiskt att spela Angry Birds i HD på en 10.1 skärm! (Jag tycker det är värt att betala för spelet!)

Download All Files, hjälper dig att ladda ner filer som i normala fall inte går att ladda ner (t.ex. ZIP-filer).

GALAXY Note 10.1 User Digest, fantastiskt bra app om du på ett bra sätt vill lära dig mer om din Note 10.1 och dess funtkioner.

Nikko_69 and kendobendo like this.
  3. smurphen

smurphen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

TV.Nu - TV-tablå som fungerar kanon till tablet. Jag önskar att de bygger in en funktion för att använda notens IR för att t.ex. byta kanal.

Blue Skies Live Wallpaper - Riktigt snygg bakgrund. Den enda snygga live-bakgrunden som jag har testat som inte slukar en massa batteri.

Pocket - Tillsammans med ett plugin till webbläsaren Chrome på datorn så skickar jag artiklar till Pocket som jag sen läser på surfplattan när jag har tid.

MovieBrowser UPnP for Tablet - En UPnP-klient som listar filmer och tv-serier från en UPnP-server. Det fina med denna är att den hämtar och lagrar information från internet om alla TV-serier och filmer den hittar på servern.

TabletSMS - Skickar och tar emot SMS via ens telefon. Finns även plugin till Chrome på datorn.

4. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har mest letat efter appar att rita eller måla med.

Några jag testat:

Markers; Enkel app utan massa funktioner. Har ett antal olika pennor och ett fast antal färger, men tryckkänslighet och känslan är en av de bästa. Tyvärr saknar man snabbt saker som lager osv om man ska göra lite mer "färdiga" målningar.

Infinite Painter (free); Den här är riktigt kompetent, men är en aning rörig. Har inte riktigt kommit igång med den än så kan inte säga så mkt mer.

Sketchbook; Har testat både X och Pro och det är helt klart värt att betala om du vill få ut mesta möjliga. Skillanderna är bla att Pro har fler lager, olika lagerlägen(Multiply, Add, Screen och Normal), fler penslar. Pro har också några inställningar som är bra, tex tryckkänslighet för aktiva digitizers och att dubbelklicka för att få upp colorpickern(vilket är enormt jobbigt i längden att behöva gå in i menyn för varje gång.
    En grymt irriterande sak med Sketchbook är Autodesks inställning till Android-verionen. Det går knappt att få svar från dem i forumet eller via mail och iPad-versionen ligger ljusår före i funktionalitet och stabilitet. Rykten går att pga Apple och Autodesks partnerskap så ligger utvecklingen för Android i stort sett nere. Jag hoppas verkligen att det inte är så utan att uppdateringar kommer, men i nuläget känns det inte bra att betala för något(även om det bara är 34kr) som utvecklaren skiter i.

Några appar som inte har med painting att göra är:

Perfect viewer tillsammans med PDF-plugin så är detta en underbar app att läsa comics och pdf:er i. Enkel och snabb.

Astro file manager Perfekt om man laddar ner apk:er från andra källor än Playstore.

Har fortf inte hittat den perfekta web-browsern.

5. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som lyckats få 50gb Drop box med note 10.1? Fick det att lira med S3an men inte en skymt av några fler GB med noten.

Skickat från min GT-PN8000 via Tapatalk 2

6. sgtSmittohärd

sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Nej inte jag heller, Har just nu 80GB och och ska ha fått 50GB till när jag köpte Note 10.1 men det har jag icke fått. Kommer aldrig i helvete använda ens 80 som jag har nu men rätt ska vara rätt

7. hampe_1

hampe_1 Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 7.7 3G
    Vad jag har förstått kommer man bara få de extra 50 gb en gång, då antingen från S3an eller Note 10.1.

8. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag fick mina 50gb några dagar efter att jag köpt och startat upp min. Note 10.1.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

9. mikaelgo

MINA ENHETER

Men du har en Note 5,3 som lur va?

10. malajo

malajo Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur får jag 50 gb med 10.1?

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

11. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag har båda två.

12. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag fick ett mail från Dropbox några dagar efter att jag startat min platta och gått igenom setup'en.

13. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du skaffar ett konto och går igenom deras irriterande 4 steg för att få dina bonus gb.

Jag har också fått mina 50gb.

14. sgtSmittohärd

sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Jag hade redan ett konto och gick igenom dessa steg men det verkar ju inte fungera :/

15. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Vänta några dagar så ska du se att det fungerar, under förutsättning att du inte aktiverat dina 50gb tidigare samt att det erbjudandet fortfarande gäller.

16. mikaelgo

MINA ENHETER

Ok... men du har inte en S3a misstänker jag, det är nämligen det som har diskuterats, om man kan 50 gb från både S3an och note 10.1 eller om man registrerat någon av produkterna och så har man fått sina 50 , punkt....

17. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En irriterande sak är att enligt dropbox har man dessa 50gb gratis i 24 månader...vad händer sen? Måste jag betala för att komma åt mina filer? :S
    Jaja, tycker dropbox funkar sådär ändå...riktigt segt att synka stora filer ibland alltså.

18. RATiNG

RATiNG Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns som ämnet spårar ut nu. Var väl ändå tips på appar...

FlipaClip: Easily make flipbook style movies with FlipaClip!

Splashtop 2 HD: Splashtop is the easiest and fastest remote desktop app to access your Windows or Mac from your Android tablet, anywhere, anytime!

Scrollable News Widget: Customizable scrollable RSS reader widget

RemoteStick: RemoteStick låter dig fjärrstyra lampor och annan elektronisk utrustning samt övervaka sensorer, direkt från din telefon.

AmazingText FREE - Text Widget: AmazingText: make your homescreen beautiful, special and personalized!

19. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

LecutreNotes: Jag pluggar på teknisk högskola och har nu äntligen fått ett riktigt bra kompliment till kollegieblock! Precis som att skriva på papper plus att man enkelt kan radera och flytta saker man har skrivit fel. (Finns även som trial-version) Har provat Papyrus med, men LectureNotes vinner i längden, framförallt när det gäller stabilitet!

ezPDF: PDF-läsare med frihandsannotering! Har även överstrykningspennor, standardfigurer (för att markera i text) osv. Har stöd för eböcker också, men det är inget jag har provat.

jungbark likes this.
  20. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Hur vet jag om en App är optimerad för surfplata?