Tips på bra kudde?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hund, 6 jun 2011.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag har testa olika kuddar från IKEA och Jysk, min senaste kudde var från Jysk och gjord av silikon just för att den inte ska klumpa ihop sig, men efter några månader var den precis likadan.

Jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag har spenderat på kuddar senaste åren.. Och jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för kudde som inte klumpar sig? Har ni tips på bra kuddar som håller i iaf håller i några år och inte i några månader?

2. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Det här är jag också väldigt intresserad av att veta...dock tror jag det är lite utav en färskvara det här med kuddar. De tappar sin spänst och fluffighet efter en tids användande. Kan bero på skit, fett från hårwax, dregel mm. också. Kanske dags att tvätta kudden och se om det blir någon förändring. Det jag dock vet är att man inte ska välja syntetkuddar av microfiber eller skumgummi. Tempur har jag inget att säga om.

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jobbade några år på KungSängen och hållt på mycket med folk och deras kuddar. Vi kan ju börja med att klarläggar hur du sover. Sidan, mage, rygg eller rullar runt. Rullar du runt *brukar* det vara ett tecken på att du har en dålig säng till att börja med...

Själv har jag en gjuten kudde av Tempursnitt. Använder den höga sidan mot kroppen då jag är ganska lång (1,95) och har breda axlar, såd en fyller upp hals/nackområdet och ger bra stöd trots att jag ligger på sidan.

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag sover på magen, tror jag iaf. :P Jag köpte en gång en sådan kudde som ska formas efter mig, men när jag vaknade grät jag nästan över värken i min rygg.

5. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Frugan sover på mage och har en sådan (finns andra tillverkare också). Skulle kunna tänka mig att det kan var något för dig. Det är alltså "tempur"skum i den, men den är inte gjuten utan riven. Så den är mer som en vanlig kudde.

Tror de har 40% rabatt nu också (jobbar inte där längre).