Fitbit Surge ser ju bra ut, men jag tycker inte att det är en löparklocka. Fokus där ligger på andra saker. Om du vill ha en enda klocka till allt så är det nog ett bra alternativ.
Om du vill ha en riktig löpar/träningsklocka så hade i alla fall jag nog valt en Garmin Forerunner 910XT idag. Det finns vassare modeller men då kostar de det dubbla.
Jag kör idag med Garmin Forerunner 310XT och innan dess en 305:a och jag är väldigt nöjd med båda. De är träningsklockor. Som vardagsklocka har jag en LG G Watch R.
När jag tränar vill jag ha en klocka som tål stötar och vatten och som det inte gör så mycket om den blir lite repig. Jag kommer garanterat någon gång köra omkull på MTB och slå i klockan. Då tycker jag det är bättre att ha två klockor.
Garmins klockor synkar mot Garmin Connect, men du kan få synk till Runkeeper genom en smart tjänst som jag hittade i förra veckan:
https://tapiriik.com/J
Jag använder den för att synka mot Runkeeper, Strava, Endomondo och Sporttracks + att jag sen även synkar ner till Funbeat från Garmin Connect.
Click to expand...