Tips på BRA spel till Xbox 360 för skolbarn?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Norsehawk, 7 jan 2016.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hej hej alla. Var ett litet tag sedan jag var här, även om jag numera oftast (och helst) läser än skriver. Det är såhär att jag fått 1k av min boss att spendera på vad jag vill när det gäller tv-spel. Skolan har ju en Xbox 360 Elite med Kinect inklusive en handkontroll där allihopa samlar damm numera, vilket jag tänkte ändra på. Jag tänkte köpa en till extra handkontroll samt FIFA 16, speciellt då det är även damlag inbakat numera. Passande även med andra ord för våra tjejer som vill lira lite boll om de nu skulle vilja det. Eller för killarna att prova på damlag.

Men! Sedan har jag ju kvar cash till ytterligare ett spel, och frågan är då vilket? Vissa av mina genusperspektiviserade kollegor vill gärna ha ett spel med genusperspektiv, annars hade jag valt typ Forza eller nått. Eller något könsneutralt plattformspel helst med tvåplayer typ.

Ni får gärna tipsa mig! Så får vi se vad det blir. Har ingen deadline och spelet ska INTE vara begagnat då skolan inte har avtal med privatpersoner utan endast företag. Och det måste inte vara pedagogiskt. Barnen är från 6 år till 12 år, så INGA dödar/mördar/skjuta-med-allting-liknande GTA-spel tack! Eller några skräckspel. Kanske något som kan nyttja Kinecten som Just Dance (som vi redan har) gör eller liknande? Jag är öppen för era förslag!