ledsen att vi bara tjatar om xiaomis smartfan fast du uttryckligen säger att du inte vill ha en sån

, men jag måste tyvärr säga att jag har vid det här laget 3 st xiaomi smartfan 3 och det kommer snart att bli en fjärde för jag är så djäkla nöjd. tycker de är så tysta man kan begära och har definitivt inte upplevt nåt tjutande.
men jag ska åtminstone nämna ett alternativ - när jag väl hade kommit till insikt om vad för egenskaper man vill ha i en fläkt och att det är så värt att betala nån tusing extra för det så var den här den första jag köpte:
Duux Whisper Flex Smart (Fläktar) - OBS! dock att då måste man köpa till batteriet separat!
det är väl inget större fel på den, rent funktionsmässigt och med avseende på tystheten är den nog lika bra som smartfan 3, men den senare upplevs som minst 10 gånger lätthanterligare att styra (samt att batteriet ingår). varje år när "fläktsäsongen" börjar får vi klia oss i huvudet och undra "hur fan var det nu igen man skulle trycka för att få den här förbaskade duuxen att göra som man vill

?" medans xiaomin är ju rent ljuvlig att styra framförallt via mi home-appen.
men man kan ju vara överkänslig mot vissa saker och höra eller smaka eller se sånt som är helt omärkbart för andra - jag kan som exempel inte för mitt liv äta nånting från konservburk, men verkar vara totalt okänslig för alla "screengates" som internet fullständigt kokar över av vid många telefonsläpp. så det är ju
fullt möjligt att du direkt skulle höra även våra fläktar tjuta fastän vi inte hör det.
men netonnet verkar ju ha smartfan 3 i några lagershopar iaf, så om nån av dessa ligger rimligt till för dig kan du väl åka dit och se om de har en demo. eller annars som nån annan skrev så har du ju ändå ångerrätt om du köper på nätet
Click to expand...