Problem: Tips på enkel Spotify backup?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Sidhartha, 7 dec 2012.

1. Sidhartha

Sidhartha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hejsan alla flashaholics!

Har ett litet men frustrerande problem. Varje gång det släpps en ny rom (som man bara måste testa) är det oftast inga problem att återställa appar eller importera inställningar för hemskärmen osv.

Spotify däremot är en annan femma. Har det mesta sparat offline, och mycket av musiken är lokala mp3 filer från datorn. Har testat med att kopiera mappen "com.spotify.mobile.android.ui", men när jag sedan loggar in så måste jag ändå synca om allting. Detta är det som utan tvekan tar mest tid av allt (ca 30-40 min varje gång). Nästan så att jag ibland drar mig från att flasha in nytt :(

Några som har upplevt samma problem?

2. Eeelgen

Eeelgen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jopp. Filerna ligger kvar i /Android mappen men Spotify vill inte använda dom. Blivit att man bara håller en eller två spellistor tillgängliga offline för att man orkar inte ladda ner allt igen hela tiden :(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
  4. Sidhartha

Sidhartha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Googlade runt lite men lyckades inte hitta just den tråden. Tack för tipset! Skall testa detta, återkommer med resultat.

5. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag har för mig att jag testade det vid ett tidigare tillfälle, men fick inte det att fungera. Men det var kanske jag som gjorde något fel.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2