Tips på funktioner för att spara batteri

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av olaand, 21 jun 2011.

1. olaand

olaand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kämpar med X10 mini för att få batteriet att räcka ett par dagar när inte telefonen används så mycket.

Inställningar idag:
    Wifi av
    Bluetooth av
    GPS av
    Bakgrundsdata av
    Automatisk synk av

Använder Task Manager för att döda (nästan) alla appar när skärmen släckts. Denna missar dock efter ett tag många appar och säger "No task found" medan man ser batteriet falla... Startar jag om telefonen finns det typ 20 aktiva som den då hittar. Den anger även ledigt minne. När många appar körs i bakgrunden är det 20-25 mb ledigt, när det flesta är dödade så är det ca 50 mb.

Denna App Killer funkar alltså inte så bra. Har också Andvanced Task Killer Free installerat, upplever dock inte att denna heller riktigt gör sitt jobb. Missar alltså många appar som körs.

Några tips på vad jag kan göra ytterligare?

Det är enormt frustrerande när man är ute nånstans och batteriet inte håller ens över dagen, trots ovanstående inställningar!

2. espling

espling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Slå av 3G så sparar du lite extra också.

Edit: Själv är jag inte mycket för automatiska killers. Har inte upplevt att jag sparat på batteriet genom att använda mig av sådana.

Last edited: 21 jun 2011
  3. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    True dat, taskkillers slösar mer batteri än dom sparar.

4. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag klarar min mini pro lätt ett dygn med normal användning utan att tänka på något alls. Jag kör absolut inte task killers då jag tycker det verkar försämra batteritiden vid normalt användande.

Sjävklart är batteritid på ett dygn lite väl lite. vore skönt om man kunde klara en helg iallafall.

5. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Maxat jag har klarat med min pro är en hel helgs batteritid. Jävligt förvånad blev jag ..
    Lågt - normalt användade med spel och lite surf.. Igång hela tiden under helgen utan att ladda.. Annars har jag ganska dålig batteritid som ligger på 1-1.5 dag..