Tips på hårdvara (telefon)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Pinto, 9 dec 2009.

1. Pinto

Pinto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha använt Windows Mobile-telefoner i många år och egentligen alltid hatat dem tänkte jag nu köpa en Adroidlur.
    Det finns ju en del på marknaden samt en del nytt på g.
    Krav är HDSPA, GPS, WiFi men det har väl alla telefoner idag.
    Skulle vara kul om den hade kompass och sensor liknande iPhone.
    Är därför tacksam för förslag på värstingtelefon vad gäller prestanda, grafik, minne, 3.x tums skärm, features mm. Prioritering i beskriven ordning.
    Ska helst finnas på marknaden eller komma inom 3 månader.

2. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uhm. Mig veterligen så har i princip alla nu tillgängliga androidtelefoner kompass, gps, wifi och sånt.
    Men för tillfället är det Motorola Milestone/Droid, Acer Liquid A1 och Sony Xperia X10 som ligger i framkant vad gäller prestanda m.m. och inom 3 månader.
    Milestone och Liquid är redan nu tillgängliga, medan X10 är planerad till den 15:e februari nästa år.
    Sedan finns ju som vanligt diverse rykten.
    Vad gäller prestanda är det väl lite svårt att rangordna dem, men X10 ser ut att på pappret ha hårdast hårdvara. ;)
    Vad gäller features så har de allt som android standard kommer med. GPS, WiFi, 7MBit 3G (Vad det nu har för bokstavskombination), Accelerometrar, kompass, google integration och så vidare.
    Det de hittat på själva är väl i SEs fall en generell integrering av all media i ett UI, och allt socialt i ett annat. (Time/MediaScape). Milestone har social integration har jag för mig, och liquid har väl ganska lite moddningar som jag har förstått det.

Men sedan kommer det ju till homebrewmarknaden för android där man kan få ganska mycket intressant. CyanogenMod brukar oftast nämnas i sådana sammanhang.