Tips på hur speeda upp gallery eller alternativt prog?

Diskussion i 'Blade' startad av lono, 8 december 2010.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

En av de grejer som ej funkar smidigt i min Blade är Gallery, den är löjligt seg. Finns det något sätt att snabba upp den? Tex något sätt så man kan bestämma vilka mappar den ska söka igenom. Nu söker den igenom alla och jag får upp varenda album art jag har vilket är rätt onödigt och störande.
    Eller finns det något annat bildvisar program som är snabbare, gärna lika snyggt, och där man kan välja vilka mappar som ska visas?

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

man ska kunna lägga en fil i mappen man inte vill ska sökas igenom. tror den ska heta noindex. frågan har kommit upp tidigare i forumet så söker du hittar du det säkert.

3. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag kör PictureFolder, helt perfekt liten app :)

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jo, såg det tipset, men omständigt då jag måste lägga in det i varje folder som jag inte vill söka i. Vore lättare att bara välja den foldern jag har bilder jag vill se i. Samt att alla albumartbilderna kommer vara kvar då det inte funkar att köra noindex i den mappen, för då kommer man ej komma åt musikfilerna heller.

Picturefolder var mkt bättre och snabbare när det gällde att få en överblick över bilderna, men när man såg bild för bild så gick den segare än Gallery på min blade. Skumt.

EDIT: Haha, vad faen, när man kör hide i PictureFolder så måste den lägga till en noindex-fil i mappen, för jag kan ej längre se de katalogerna i Gallery. Lustigare är att jag heller inte länge kan spela de musikkatalogerna i winamp. Inte helt genomtänkt app, om man som användare ej vet vad appen gör när man kör hide, för då döljs de mapparna för andra program.:)

Last edited: 9 december 2010
  5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hmm... man skulle förmodligen kunna byta ut Gallery3D mot icke-3D varianten om man vill byta lull-lull mot snabbhet. Ska se om jag har någon icke-3D gallery variant för 2.1 liggande som funkar. Återkommer...

EDIT: Hittade en version som verkar fungera. Kan fixa en uppdatering som man kan lägga på med Clockwork för att byta ut Gallery3D mot en icke-3D variant om intresse finns.
    EDIT2: Verkar som den versionen visst också vara Gallery3D men med svart bakgrund... Kollar vidare.

Last edited: 9 december 2010
  6. handgranat

handgranat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

(kallt_kaffe for president)

7. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hittade visserligen en icke-3d gallery app för 2.1 men den tyckte inte att det fanns några bilder att visa... Lägger detta projekt på is tillsvidare.

8. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER