Tips på jobbtelefon som hjälpmedel!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av bambozz, 25 sept 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. bambozz

bambozz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Behöver få några tips på en telefon som jag kan använda i jobbet.
    Har fått möjlighet att köpa valfri telefon som hjälpmedel i jobbet, då jag har lite tjall i skallen, minne, koncentrationsförmåga mm så ställer det ju vissa krav på luren.
    - stor skärm
    - bra kalenderfunktion
    - bra påminnelsefunktioner.
    - lätt att synka med Outlook mm
    Nu kan man ju dra hem bra prylar från Play men ju mindre man behöver dra hem desto bättre.
    Några jag funderat på är Note 3 alternativt Note 4, S5 eller Z3, jag har inte fått nått kostnadstak utan ska köpa en rejäl på en gång är det sagt.
    Så jag tar gärna emot tips från er som använder telefonen flitigt i jobbet. ;)

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Om du ska använda den som hjälpmedel är det väldigt viktigt att du kommer trivas med den på alla sätt.

Alla lurar klarar galant av de krav du gett, utan att behöva installera några andra appar än de som finns som standard.

Sen är det det här med storleken, det gör ju att urvalet kan begränsas något, men, hur stor skärm behöver du egentligen? Vad är det som gör att skärmen behöver vara stor?
    Jag har pysslat lite med att använda telefoner som kognitivt stöd, och det har varit allt från Galaxy Gio till Z1.
    Nu vet jag inte heller vad du jobbar med, men, om du ska ha ett hjälpmedel kanske det är bra att den kan hänga med överallt, även om det regnar.

Jag skulle råda dig att kolla på Z1 Compact eller Z3 Compact.
    Smidigt format och dugligt vass hårdvara.

Fast ska du nu gå all in så är mitt sista tips Z3.

Last edited: 25 sept 2014
  3. bambozz

bambozz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar!
    Har nu en Nexus 5 privat och märkte en stor skillnad när jag bytte från en 4" skärm till den, lättare att läsa skriva mm, så 5" och uppåt är det väl som gäller antar jag.
    När jag nu får möjlighet att välja en telefon så tänkte jag att det kanske är smart att ta en hyffsat stor skärm, utan att den blir för klumpig.

Jobbar mycket med dokumentation, mail och kalender, så det blir en hel del skrivande.
    Tycker det blir svårare med koncentrationen ju mindre skärmen är samt att det är lättare att skriva när tangentbordet blir större.

Z3 är en stark kandidat pga storlek och att den tål väder och vind, och precis som du säger..den ska ju kunna hänga med också.

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du nämner synk med Outlook. Vad menar du då? Synk mot Exchange server är inga problem. Synk mot outlook.com (hotmail) är inga problem. Däremot så är det svårt att få till någon synk mot Microsoft Outlook. Det finns flera trådar här på forumet om att det inte fungerar, men att det ska finns någon mjukvara man kan köpa som kan lösa det.

5. lulzfactor

lulzfactor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    567

MINA ENHETER

Har en z1a som jobbtelefon funkar utmärkt, så en z3a vore väl något att kolla på!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.