Tips på keyboard app

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av suzpel, 12 apr 2010.

1. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej,
    Sedan ett par dagar så kör jag med Smart Keyboard Pro istället för Scandinavian keyboard. Jag kör betalvarianten för $2 på grund av att man då får "ordgissning" även för hårdvarutangentbordet. Kanon skönt att slippa hålla inne O och A för att få Å,Ä,Ö i orden.

En liten snag finns dock och jag behöver använda tangentbordet lite mer för att se om det är något jag kan leva med.

Om ordet inte finns i ordlistan, dvs så att du är tvungen att skriva ett Å,Ä eller Ö så måste man tyvärr gå tillbaka till Soft Keyboard, detta på grund av att "longpress" funktionen stängs av när man slår på "ordgissning". Det finns en buggrapport lagd på detta men ännu ingen lösning. Huruvida detta är ett stort problem eller ej beror ju på hur bra den svenska ordlistan är. Så här långt ser den rätt komplett ut och lägger man dessutom till egna ord så ska inte detta vara ett problem.

// Suzpel

2. stefancrs

stefancrs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

3. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej,
    Använder tangentbordet mycket mer nu med denna app. Tycker att det är både skönare och snabbare än mjuvaruvarianten, det som störde mig mest med hårdvarutangenbordet var just dessa longpress som jag hoppas slippa helt nu (åtminstone efter ett tag)
    Har provat Swype en kort stund, men jag är nog för gammal för att lära mig något nytt, oavsett hur bra det är :-)
    // Suzpel

4. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Testade Swype istället för ShapeWriter en snabbis idag, satan vad snabbt det går att skriva. Tyvärr var det bara med engelsk ordlista, men det är lätt det bästa touch-tangentbordet jag någonsin sett och/eller testat. Coolt hur man bara kan slarvigt skriva långa ord (typ "predicament") och det blir rätt fast man uppenbarligen "swypear" asdåligt :)

Men ska nog införskaffa Smart Keyboard ändå, Swype lär ju dröja innan det finns tillgängligt på riktigt.

5. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har ändrat mig. Shapewriter är helt grymt. Skriver faktiskt detta med just shapewriter.