Tips på kontantkort med datakvoter utomlands

Diskussion i 'Off Topic' startad av bernard, 12 jun 2010.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 457
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Drar igång en tråd för att diskutera kontantkort med datakvoter utomlands.

Någon som känner till om någon amerikansk operatör med stöd för vår europeiska version av 3G eller GSM/Edge erbjuder kontantkort med datakvoter till rimliga priser?

Som jag förstår det är det mer eller mindre AT&T och T-mobile som gäller. Dessa operatörer verkar tyvärr inte erbjuda något som ens är i närheten av vad våra svenska operatörer erbjuder vad berör kontantkort med fasta datakvoter.

Det bästa som jag själv hittat är AT&T:s (Edge) Pay as you go med 200MB för 19,99USD: http://www.wireless.att.com/cell-ph...?wtSlotClick=1-002R5W-0-1&WT.svl=calltoaction

2. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Kan man styra upp denna tråd så att man skriver tips i tråden och så editerar trådskaparen sitt första inlägg och sorterar alternativen per land, så blir det lättöverskådligt?

3. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Då fortsätter jag och frågar samma sak fast jag vill ha ett kort till Spanien.

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Last edited: 14 jun 2010
  5. EzZn0

EzZn0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar samma sak men jag vill ha ett Italienskt kontantkort.

6. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Eftersom jag åker till USA väldigt snart så är jag också intresserad av utbudet av kontantkort. Att kunna surfa på plats skulle vara trevligt.
    Virgin Mobile har något som heter "Beyond Talk" för $25/månad, där datatrafik verkar ingå. Jag har tolkat det som prepaid, men det verkar vara mer åt abonnemangshållet och inte kontantkort. Kanske får leta upp en butik på plats och fråga. OBS: Virgin Mobile USA verkar köra CDMA, inte GSM.

7. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Precis kommit hem från en tre veckors roadtrip på västkusten i USA. Skrev till T-mobile på twitter innan jag åkte och hörde mig vid om de hade någon lösning med data till mig eftersom jag har en Nexus One för deras nät (1700MHz/AWS är det de använder). De svarade att jag skulle gå till en T-mobilebutik och fråga om FlexPay vilket jag också gjorde.
    FlexPay är en form av vanligt abbonemang, fast man betalar det i förskott. Det går att få alla T-mobiles abb genom flexpay och bara en månad. För att få data så är det billigast med "Even More Plus 500 Talk + Text + Web" (bra namn va??) och då ingår 500 minuter tal (tänk på att minuterna även tickar vi inkommande samtal i USA...), SMS och fri data. Första månaden kostar $72 med alla skatter och avgifter i Kalifornien, alltså 560kr något. Det tycker jag var ok för tre veckor, men om man är där kortare så kanske det är mer tveksamt.
    Man behöver ha med sig telefonen (de registrerar kortet på telefonens IMEI) och pass till butiken. De behöver även en amerikans adress (exempelvis hotellets) som de registrerar kortet på.
    Detta verkar vara enda sättet att få Data i USA förutom AT&T's kontantkort, men 200MB och edge är ju inte direkt upphetsande....

Last edited: 5 jul 2010
  8. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kom precis hem från en vecka i Flevoland, Nederländerna. Körde på GPS och google maps samt waze på vägen ner för att hitta trafikproblem samt lite data därnere.

Använde som jag tidigare i tråden tipsade om, t-mobile simkort med databooster på 50Mb som jag betalade 10£ för. Fungerade finfint och jag hade 3g i alla länder vi passerade med bilen. Datan gäller nämligen i hela europa!

Tanka kortet fick jag göra via nätet eftersom t-mobile inte accepterar utländska betalkort på sin sida... finns massa andra ställen dock.

9. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 251

MINA ENHETER

Tips på något bra sådant?

10. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER