Fråga: Tips på smartklocka

Discussion in 'Apple Allmänt' started by qsecofr, Nov 3, 2017.

1. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Är det någons som kan tipsa om en smartklocka som fungerar bra tillsammans med iPhone, alltså inte en Apple Watch då :)
    Har kört olika Pebble flera år, har idag en Time steel men den funkar inte bra med iPhone. Den kopplas bort från telefonen då och då, jag tror att det beror på att Pebble-appen inte körs i bakgrunden hela tiden.

Dessutom så funkar min bils BT riktigt dåligt när Pebble är pairad med telefonen. Tror att det beror på att Pebble skapar två BT-anslutningar till telefonen, en vanlig och en LE (low energy). Eller gör alla klockor det på iPhone?

Det jag vill kunna göra är att se aviseringar från telefonsamtal, Gmail samt sms. Vill kunna arkivera mail direkt från telefonen.
    Jag förstår att jag inte kommer hitta en klocka som har en veckas batteritid som Pebble har, men gärna att den räcker längre än en dag iaf.

tack.

2. Droid96

Droid96 Guest

P.g.a. nerlåsningen av iOS så har tredjepartsappar inte i närheten av samma access till data som på Android.

Jag har en Gear S3 som jag tidigare använt med min S8+ men som nu lirar med min iPhone X och det är ingen kul upplevelse. Notifications visas helt okej och det går att byta watchface med mera, men klockan kan inte styra över något på själva telefonen. Det går inte att svara på meddelanden. Det går inte att styra musiken som spelas. Med mera, med mera.

Så nej, jag tror tyvärr att Apple Watch är det enda helgjutna alternativet för iOS numera. Hoppas att Apple öppnar upp mer framöver.

DonElhombre and qsecofr like this.