Tips på surfplatta

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Beadie, 23 jul 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Beadie

Beadie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Söker en surfplatta som kan inhandlas antingen under den kommande månaden i USA, eller senare i Sverige.

Jag vill kunna använda den till: Film, läsa pdf/e-böcker, läsa/skriva mail, lyssna på musik, surf.

Den ska helst vara lätt, men 7" skärm känns för litet när jag har klämt och känt på dem. Maxgränsen uppåt är 10" eller så.

Den ska ha Android, inte iOS eller Windows.

Jag spelar inga grafiktunga spel ens på dator, så det krävs antagligen ingen superprestanda.

2. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Köp den nya Nexus 7 när den kommer ut. Har den nuvarande och är grymt nöjd och den nya är ju förmodligen lite bättre. Visserligen 7" men det är ett skönt format ändå. Du kan hålla den i en hand vilket är mycket svårt med en 10" :)

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

3. kjo

kjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy Tab 2 10.1 är ett bra och billigt val. Kostar under 2000:- nu. Har själv en och är nöjd.

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Samsung Note 8 och 10.1 är väldigt trevliga båda två.
    Pennan är väldigt trevlig och betydligt bättre än styluspennor man kan köpa i butik.

5. Beadie

Beadie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nexus 7 är för stor för att jag bekvämt ska kunna hålla den med en hand utan stöd. Dessutom är "får plats i fickan"-argumentet totalt bortkastat på mig. Tjejkläder har små fickor, tyvärr. Anledningen till att jag inte vill ha en 7" är att skärmen känns som ett obekvämt format. För liten för film och avancerade websidor, för stor för att ha i fickan. För liten för att skriva med två händer, för stor för att skriva med en (igen, små händer).

Jag bryr mig inte så mycket om att det ska vara den absolut senaste versionen av Android, men 4.x vore ju trevligt. Skärmens viktigaste egenskap är att den måste vara användbar även i ljusstarka miljöer (tåg, bilar osv där man inte kan kontrollera ljusinflödet). Det är också en fördel om plattan är lätt.

6. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Xperia tablet Z är mycket trevlig! Snygg, snabb, lätt och vattentålig för badkarsfilmen.. Enda nackdelen med den förutom priset är att frugan konstant sitter och kikar film/serier på den så att inte jag kan leka med den :-)

Tapatalked from my Xperia Z

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.