Tips på telefoner med dubbla SIM-kort

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid55, 17 dec 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

Droid55 Guest

Jag undrar om ni har tips på telefoner med dubbla SIM-kort? Min pappas tjej är ute efter en sådan telefon. Hon har kikat på en telefon från Doogee för 1200 kr. Nu frågar de mig om jag har några rekommendationer att ge.

Jag känner inte till Doogee men förstår att de vill ha en budgettelefon. Så mina tankar är Motorola Moto G 2 Dual. Kan det vara något att rekommendera? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2797747

Hennes krav är...
    • Dubbla SIM-kort
    • Minst 5'' tum skärm
    • 3G eller 4G
    • Ej Windows Phone
    Hon ville ha en äldre iPhone från början men den går bort pga. ej dubbla SIM-kort.

Nu sa hon ingen maxbudget till mig men efter hört vad hon har tänkt att köpa tidigare så sätter jag maxbudgeten på 2000 kr.

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 763
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Moto G kan vara ett bra alternativ. Har också kört Huawei 3C som jag varit mycket nöjd med. Personligen gillade jag den bättre än Moto G. Större skärm och minst lika bra batteritid, tror den dessutom är billigare om du beställer från t.ex. Aliexpress.

3. flipp

Mottagna gillanden:
    8 763
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  4. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Honor 3C med 2GB och dubbla SIM-kort verkar inte säljas i Kina längre. Dock är den "typ" lanserad i Europa men tillgången verkar dålig just nu.

När den faktiskt går att köpa så är den dock mycket prisvärd: http://www.amazon.co.uk/dp/B00PQL4XE2/?tag=swedroid-21

5. Droid55

Droid55 Guest

Tack fört tipset. Ska kika på den också. Tror hon föredrar att köpa den från Sverige alternativ Danmark. Såg Huawei Honor 3C ska komma den 23/12 på conrad.se för 1449 kr. Billigare än Motorola Moto G 2 Dual för 1890 kr. Osäker vilken som är att föredra dock. Vad är det du gillar mer med Honor 3C framför Moto G?

Som jag skrev ovan föredrar hon nog köpa från Sverige eller Danmark. Huawei Honor 3C finns listad på conrad.se

6. flipp

Mottagna gillanden:
    8 763
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

Jag gillade bland annat skärmen på 3C bättre och den kändes i allmänhet bättre och roligare. Men det var fjolårets modell av Moto G jag hade. Ser nu att du syftar på den nya från 2014 och då skulle jag hellre satsat på den än Huawei 3C.

7. Droid55

Droid55 Guest

Jaha, ok. Jo, jag tycker Moto G 2 Dual känns som ett bra val. Tror jag ska föreslå den. :)

8. Droid55

Droid55 Guest

Måste bara uppdatera tråden. Hon köpte Moto G 2 Dual enligt mina rekommendationer och är supernöjd. Hon berättar hela tiden hur nöjd hon är med den, hur snabb den är och hur hon bara vill sitta och pilla med den. Mao verkar det vara en toppenlur även för en äldre kvinna att hantera. Kul! :)

9. BOP

BOP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag lånar tråden lite...
    OM man inte vill ha en budgettelefon med dubbla SIM-kort så verkar det bara finnas Sony Xperia Z3 Dual. Jag har försökt handla den från Polen men de vill inte sälja till Sverige.
    Finns det någon seriös butik inom EU som säljer Xperian eller en lika bra telefon med dubbla SIM-kort och 4G/LTE?

10. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Köp Galaxy S5 Duos istället.

11. BOP

BOP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Samsung? Hmmmm...
    Försökte göra en snabbkoll men blev inte klok på vilka 4G/LTE-frekvenser den klarar.
    Jag vet att Xperia Z3 klara alla svenska frekvenser och dessutom är vattenskyddad.
    Dessutom hittar jag inte något ställe att handla den på... Några tips kanske?

12. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    http://www.samsung.com/ae/consumer/mobile-phones/duos/duos/SM-G900FZKVXSG

Klarar också alla svenska frekvenser, är vattenskyddad, har inte ens något självsprickande glas och har metall där det faktiskt spelar roll. Om du vill köpa i Europa så finns den på ebay.co.uk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.