Tips på väggmontera ett xbox 360

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hampa_D, 9 maj 2012.

1. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ja som topic säger behöver jag tipps på hur jag ska väggmontera mitt 360 pga utrymmesskäl,det ska vara billigt och gärna lätt att få tag på innan helgen,

hittade detta som sista utväg http://www.jula.se/upphangning-for-dator-924581
    tänkte att om jag vänder på järnen så kan jag strappa upp boxen på väggen med remmarna, snyggt? knappast. funkar? möjligt.

så kom med lite idéer byggvaruhus ikea classe kjell osv finns i närheten

2. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

3. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Hahaha det vore det bästa, Ja jag funderade också på det med hyllor men jag vill att det ska ha så låg profil som möjligt, googlar man lite på wall mounts till 360 så finns det en del i plexi men hinner inte få hem ett sånt och ska jag vara ärlig så drar det lite i snåltarmen när jag ser dom. Och jag måste få boxen att stå stadigt eftersom vi har små barn som drar och har sig i allt dom kommer åt.

Skickat från min R800i via Tapatalk 2

4. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Om du sätter hyllan en bit upp så ungarna inte når den så kan du ju dra kablarna i en list ner så att de inte kan dra i dem. Blir rätt snyggt också. Vet inte om det finns någon glashylla med små konsoler.

Annars vet jag inte. Har varken ett XBOX eller ett väggfäste.

5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Mja vill inte vara sån men du vet när man har en vision, svårt att förklara hur man vill ha det men vet hur man inte vill ha det.
    Jag ska sätta tvn på väggen i ett ganska litet utrymme 110brett och 190långt, tvm ska sitta med ett ledat fäste så jag kan vinkla ut den från väggen när jag ska använda den och jag tänkte får in boxen bakom med kablarna lite snyggt draget om det är möjligt. Det är som sagt lite svårt att förklara ska se om jag kan ta en bild på utrymmet

Last edited: 9 maj 2012
  6. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Om det inte gör något att du modifierar xboxen så är det ju bara att skruva isär xboxen. Borra hål i sidan och skruva fast den i väggen. Billigt och väldigt low profile.

7. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Det är ju ett alternativ, visserligen inget jag är så fond of men kommer nog ha det i åtanke.

8. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

det blev så här när det blev klart mitt alldeles eget krypin, ska upp med lite hyllor osv men det får komma senare

alla kabla dragna bakom tvn, hyffsat okej eller det funkar iaf. funderar på om jag ska sätta upp en [​IMG] bakom också mest för jag kan.

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Snyggt och mysigt!

Är det så att du vill göra det extra bra sätter du upp något gött att ha fötterna på!

10. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

hehe det behövs inte, det är en reclainer fåtölj, spak på sidan som fäller ut ett fotstöd sen går den att luta tillbaka nästan helt horisontellt. bara dra fram tv'n lite längre så sitter man perfekt. möjligen sänka den liiiiiite måste testa lite till innan jag ger mig på det igen. kan ju säga att väggen ser ut som ett durkslag bakom grejerna. sambon är inte såååå nöjd

11. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Hur ser kylningen ut på ett xbox? Ser ut som det kan bli ganska varmt där bakom? Annars ser det ju kanon snyggt ut!

12. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

i vanliga fall har jag boxen liggandes i en tv bänk och det är inga problem nu är boxen uppspänd med spännband så ventilationen är fullt synlig så det borde ge ett rätt bra flöde.
    ska ta bättre bilder i eftermiddag.

men det behöver komma upp hyllor osv det ser väldigt spartanskt ut, mycket mer än det som syns på bilderna är det inte men det kommer som sagt.