Tips pannband med högtalare eller sömnhörlurar?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av BrorSnor, 2 sept 2024.

1. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    421
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har funderat lite på om jag skulle skaffa någon slags lösning för att kunna lyssna på musik när jag ska sova, utan att störa min sambo. Det finns ju en uppsjö av pannbandslösningar i stilen av den jag länkar här nedan.

Men det känns som att det finns väldigt mycket skräp också, så tänkte om jag har sån tur att någon här har erfarenhet av liknande produkter? Eller någon som har en rekommendation på pannband med högtalare eller hörlurar som funkar när man skall sova?

Saken är den att jag mestadels sover på sidan så de vanliga in-ear/pluppar jag provat hittills har varit för obekväma, och jag tänkte då att ett sådant pannband kanske funkar bättre. Men samtidigt vet jag inte hur stora och tjocka själva högtalarna i pannband som dessa är, det kanske blir obekvämt det också.

Och en annan sak är att de inte får läcka för mycket ljud ut så jag stör min sambo.

HF012 Sömnhörlurar Bluetooth-huvudband På örat Bluetooth 5.0 Sport Surroundljud Inbyggda Mikrofoner för Apple Samsung Huawei Xiaomi MI Yoga Kondition Löpning Resor och underhållning 2024 - €17.99

2. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 490
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag brukade använda sådana förr. Köpte från Aliexpress för typ 80 kr så inga kontroller på dessa. Höll i något år per st då det blev glapp på ena luren. Dom jag hade hade ingen kontroll på och var mycket billigare material på pannbandet.

Tror inte det ska läcka ljud om du kör låg volym.

Kunde bli liiite obekvämt med dessa med men mycket bekvämare än in-ear lurar då dom jag hade så var högtalaren i hårdplast vilket kändes lite även om dom var inbäddade i det mjuka pannbandet.

Tittar du på Amazon så finns det ofta en hel del recensioner på pannbanden. Kanske kan du hitta något bra där.
    https://www.amazon.se/s?k=hörlurar+...rlurar+sova+pannband,aps,112&ref=nb_sb_noss_1

BrorSnor gillar detta.
  3. BrorSnor

Mottagna gillanden:
    421
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tack för input! Ja jag får antagligen bara prova nån i högen som fått hyggliga recensioner och sen vara beredd på att byta ut om de inte håller så länge. De verkar ju finnas flera alternativ som inte kostar så mycket. :)

4. carjoh

carjoh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
  5. BrorSnor

Mottagna gillanden:
    421
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
  6. petersladder

petersladder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    I have some experience, as I've purchase 4 sets of these for my kids. I bought the cheaper Amazon versions, and they work fine. However, it's important to note that the speakers are quite thick (maybe the thickness of an iphone), so are too uncomfortable for me as an adult to use if I'm laying on my side...the speaker hurts too much on the ear. On the other hand, the more expensive name brand model: AcousticSheep SleepPhones have a very thin custom speaker that is about the thickness of a banana peel, or plastic window ice scraper. It is much more comfortable, but quite a bit more expensive.

BrorSnor, micke.sg och Holabanarne gillar detta.