Tips, råd och info...

Diskussion i 'Desire HD' startad av j-danielsson, 9 sept 2012.

1. j-danielsson

j-danielsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej... :)
    Jag har haft "Android Revolution HD 5.1.9" (fast min heter då 7.0.3 i slutet) i mobilen ett bra tag nu och har väl inte direkt brytt mig om allt detta med roota om mm för att har funkat så gott som perfekt. Så jag har just nu android 2.3.5 och Revolution 7.0.3
    Men nu är jag lite nyfiken på t.ex vilken android version är den senaste jag kan ha till min DHD ?

Mitt mesta användande med mobilen är fotande, surfande och GPS'en så vilken version "ROM" rekommenderar ni som är lite insatta i det att jag skulle ha.

P.S det är ok om låssas det är en nybörjare ni pratar med trots att jag har rootat 2 ggr för jag är fortfarande i nybörjarstadiet och förstår ungefär lika mycket... :)

2. j-danielsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon ROM typ "Android 4.0 Ice Icream Sandwich" till DHD ?

Isåfall hur fungerar den tycker ni ?

3. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

j-danielsson gillar detta.
  4. j-danielsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, låter ännu bättre... :-)
    Är det full wipe som gäller på jelly Bean eller är det bara att köra över min Android Revolution ?

Sen har jag en annan fråga och det kan man formatera hela minneskortet och radera mappar och alla när man ändå ska göra om mobilen och sen bara lägga på installationsfilen typ ?

5. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

+1 på IceColdSandwich...

Men testa JB först...

6. j-danielsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok... :-)
    Vad tycker du är bättre med ICS mot JB ?

Har iaf slängt i JB nu och allt gick galant... Passade oxå på att formatera minnes-kortet vilket kändes mycket skönt för det var mycket skit på som bara skräpade... :-)

Hittills funkar det kanon iaf... Fick flasha i goggle apps efter jag var klar men stod ju på sidan med och där fanns ju även filen så det var smidigt... Allt verkar funka nu iaf och allt är bra mycket snyggare tycker jag än det jag hade innan.

7. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag borde ha skrivit mer text i mitt inlägg...
    Det jag menade var att du bör testa JB först och om det inte är stabilt (mest betor or release candidates) så är IceColdSandwich helt kanon...

8. j-danielsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha... Jag förstår... ja det fanns en del betor och rc versioner... :-)

Har kört Jellybean i 2 dygn nu och allt har funkat perfekt... Galleriet har slutat funka 2ggr och Power widget säger att den slutat fungera några gånger men varför vet jag inte för det har den inte... Antagligen små barnsjukdomar bara... Ang galleriet så har det fungerat bara några sekunder efteråt... Det är ALLT som har hänt.
    Jag är jättenöjd än så länge. Fortsätter det så här så blir jag nog kvar i Jellybean världen... :-)