[Tips]Snabbare internlagring/SDkort

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av trevz, 3 apr 2011.

1. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Edit: Paul kommer att lägga till detta i framtida versioner av hans releases! Se: http://android.modaco.com/content/l.../336242/script-cwm-sd-card-reading-speed-fix/ post #10

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010807

Ändring av cachen. Tyvärr verkar det inte funka att flasha in .zip filen för cwm som finns i tråden, även prövat att skapa init.d som inte finns där från början för att sen lägga filen där, no go.
    ->Såg nu även varför(?) dom inte funkar, dom är för en äldre (2.5) version av CWM, vi har 3.0.x för våra O2x.

Går däremot att ändra manuellt som sagt(root explorer), stannar ju tyvärr inte efter boot då. Men märker en fin skillnad i sdtools som tyvärr testar mot interna (och är ju inte alltid så att benchmark skillnad blir märkbar skillnad, men verkar kännas generellt lite mer snappy att pilla runt med mobilen). Så kan hända att det inte blir helt optimalt för externa kortet, har tyvärr inget mega-galleri liggandes på kortet för att testa skillnader, men allt verkar flyta på fint med inställningen jag använder (2048kb) för mitt A-Data 16gb class 6 kort.

Last edited: 4 apr 2011
  2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

nice :D

Edit: lösningen fungerar inte för närvarande

kan skriva ett program som gör samma sak vid boot om någon vill slippa starta om..

Last edited: 3 apr 2011
  3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 482

MINA ENHETER

Finns ingen kernel med init support än till LG 2x så funkar ej...

4. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

bah va värdelöst, då ryker min .zip

men ska funka med en app då istället

5. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ah, ja det förklarar ju saken :) Men så länge man inte startar om så är det ju chill, och en app som gör det på nått/några klick är ju ännu enklare också.

6. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

7. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

skönt då kommer det som standard.. frågan är vad han sätter för värde, men 2048KB kanske förbättrar alla kort avsevärt

btw. min app behöver inte klickas, den bara gör direkt vid boot och ligger sen å väntar på att systemet ska behöva de 20KB de tar i minne å kasta ut det

8. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mjo, förhoppningsvis gör han det på ett sätt så man enkelt kan ändra och testa själv. Din app låter som en fin lösning också :)

Edit: Tydligen är det 2048 han har stoppat in, vilket ju är ett bra mellanläge. Om han nu fixat init support för det eller gör det på annat sätt, får vi väl se : D