TIPS: Surfa med mobilen med din internetanslutning

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Slitet-golv, 26 aug 2010.

1. Slitet-golv

Slitet-golv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj. Tänkte att jag kan ge tips till de som har x10 mini/pro med kontantkort och ingen surftillägg. I några dagar försökte jag att surfa med mobiltelefonen genom att använda min internetanslutning här hemma.

Dvs koppla upp sig genom wifi, genom datorn. Detta kräver att ni har wifi på datorn också (vad jag tror). Iallafall så blev jag less på att fara runt på stan och hitta wifi som man kunde koppla upp sig mot för att ladda ner apps/spel.

Jag försökte att skapa ett Ad-hoc-nätverk, men tydligen stödjer inte mini/pro det. Så tillslut hittade jag ett program som heter "Virtual Router manager". Detta gör att ni skapar en "hot spot" genom datorn.

Allt som krävs är Windows 7, internetanslutning och telefonen. Mycket simpelt också, så fort du installerat så öppnar du programmet och skriver in "namn" "lösenord" och sedan trycker på "Start Virtual Router".

Sedan söker ni upp namnet genom telefonen och skriver in lösenordet.

Jag skrev detta eftersom att jag tror nog att någon kommer att ha nytta av det, iallafall någon hehe. Dessutom är det bekvämare att sitta hemma och surfa genom telefonen och tanka apps/spel om man hittar något man vill ha.

Finns säkert massor av sätt, men här är ett sätt iallafall.

2. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

menar du över mobilt internet på datorn? annars räcker det med en vanlig wlan router för att koppla upp telefon:) mao så behöver du inte äga en dator för att kunna surfa över wifi med din telefon:cool:

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Han menar nog alla de som inte har routers.

Och för att det här ska fungera måste din dator ha ett trådlöst nätverkskort...