Tips: Tele2 kompis pott 269 + Xperia S

Discussion in 'Tele2 & Comviq' started by adsa, Mar 18, 2012.

1. adsa

adsa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Vill tipsa om att tele2 nu har en deal på Xperia S som verkar bra, har inte tagit den själv än men funderar starkt. Det är Xperia S med kompis pott 269.

Enligt Tele2s sida så är förhöjda månadsavgiften med Xperia S 0kr, och månadskostnaden 269kr (24 månaders bindningstid). I och med att det är kompis pott får du dessutom ringa och smsa för hela månadsbeloppet till andra operatörer, eftersom det är Kompis ingår det som är till tele2.

Som jag uppfattat det innebär det alltså att du har en månadskostnad på minst 269kr, och om du inte ringer och smsar för ett värde över 269kr per månad så kommer din faktura var på 269kr.

Varför det här skulle vara en bra deal då är för att telefonen ingår, du får köpa den för 0kr och utan upphöjd månadsavgift. Så om du ringer för mindre än 345kr/månad så är dethär en bättre deal än tele2s Maxi deal, där du också får telefon men minsta (och högsta) månadskostnaden är 345kr.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar, men ni kan ju läsa själva här:
    http://www.tele2.se/mobiltelefoner/Kompis_Pott_269_Sony_Xperia_S

Samma deal med samma abbonemang och telefon finns på CDON där dom också har telefonen i lager: http://cdon.se/hemelektronik/sony_xperia_s_black_lt26i-17705591
    Välj där abbonemanget "Kompis pott 269 ink surf - Sony Xperia S"

EDIT: Jag vill tillägga att detta är min uppfattning, så om ni tycker det låter bra kolla noga så att det verkligen är som jag uppfattat det, känns enligt mig som en deal som är lite för bra.

//Adsa

Last edited: Mar 18, 2012
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Snålt med 1GB surf är väl det ända jag reagerar på, och köpa mer kostar extra 3GB för 40, 5GB för 80 och 10GB för 120 - ringer man för 269kr/månad så jämnar det ut sig med deras andra erbjudande :)