[Tips] Telenors Kontantkort är billigast

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Pallee, 12 apr 2010.

  1. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Efter en ganska väl utförd marknadsundersökning kan jag dela med mig av mina fynd.

    För 150:-/mån får du följande om du väljer telenors kontantkort "messa mera":
    • Fri surf (dock endast 1mbit/s)
    • Fria sms (3000st)
    • 81 kr i "ring-pott" som ackumuleras om du inte gör av med det under månaden.

    Priser:
    • Uppkopplingsavgift: 99 öre
    • Minutpris: 29 öre/min
    • Sms (efter 3000 förbrukade): 59 öre
    • MMS: 1,59 kr

    Jag bör också kommentera att det tog mig säkert 20 minuter att övertala telenors säljare att det faktiskt gick att kombinera fri surf med kontantkort(!) Han trodde på mig först efter att han ringt kundtjänst och kommit fram till samma sak:). Vill ni fixa samma sak så rekommenderar jag er att ringa kundtjänst direkt eller stå på er veta vad ni vill ha. ^^

    Nackdelen är dock att man inte får någon rabatt på sin telefon... men det vägs upp av den låga månadskostnaden. Märk väl att man måste ladda kontantkortet varje månad med minst 150:- för att behålla sitt förmånliga pris (vilket lättast görs med återkommande betalningar på internetbanken).

    Edit: Folk i tråden upplyste mig om att 350kbit/s för 59:-/mån har ersatts med 1mbit/s för 69:-/mån annars fungerar det precis som innan.

    Edit 2: Laddar man kontantkortet innan 30 maj ringer man gratis i 3 månader också :cool:
     
    Last edited: 13 apr 2010
  2. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nice! jag är fast med ett glocalnet-abbonemang... tyvärr har de inga "frisurf"-tilläggstjänster, men enligt deras kundtjänst kommer det i maj.
     
  3. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Varför får du fri surf? :s
     
  4. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag köper fri surf för 59:-/månaden av mina totalt 150kr ringpott -> 91 kr ringpott kvar. Telenor skriver inte att man kan göra såhär någonstans på deras hemsida, men snackar man med kundtjänst så är det inga problem :)
     
  5. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    dessutom kommer Telenor (enligt butiken i Lund) att sälja Desire för 4370 kr utan abb (japp, inkl moms!), dvs 300 kr billigare än billigaste enligt prisjakt...
     
  6. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vad sa du nu?! En gång till och lite långsammare så att även jag förstår ;) Jag var inne där idag och ägde dem i "kontantkortskunskap" :P

    Sa dom något om leverans?
     
  7. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    leverans på onsdag som alla andra...
     
  8. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Men då är den låst till Telenor, Right?
    Det kostar det 300:- att låsa upp :P
     
  9. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Hur hamnade denna tråd i Desireforumet? Tråd flyttad till offtopic
     
  10. MooDHoods

    MooDHoods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Just nu så får man väl ringa gratis till ALLA i tre månader om man skaffar ett kontantkort av telenor. Så 3k sms + 0kr/min (i tre månader max) + surf = 150 kr/månad varav 91 kr är ringpott. Right?

    Finns det något bäst före datum för detta erbjudande eller kan man köpa två såna här startpaket i rad och därför få 6 månader 0kr/min?

    Är det någon begränsning på hur mycket man får ladda ner? Eller är det obegränsat?
     
    Last edited: 12 apr 2010
  11. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Telenor är enda operatören där det verkligen inte finns någon gräns för hur mycket man får surfa men är det fortfarande 59:- för nu kostar det 69:- till abbonemangen och då får man upp till 1 Mbit/s och när jag har mätt så har jag runt 1 Mbit/s med kontant kort och det som iaf förr kostade 59:- och hade max hastighet på 350 kbit/s
     
  12. MooDHoods

    MooDHoods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att besvara min egna fråga; Man måste ladda innan 30 maj för att det ska fungera med att få 0 kr/min.
     
  13. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    I så fall så har dom ändrat den senaste veckan. Ska prata med kundtjänst igen... (jag betalar gärna 10kr/mån extra om det innebär tredubbling av min hastighet)

    Men när jag var nere i telenors butik innan idag så sade dom inget om det... men å andra sidan så var jag mer påläst än säljaren:cool:
     
  14. MooDHoods

    MooDHoods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  15. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  16. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ok, Såhär ligger det till:

    Telenor har bytt ut den gamla 350kbit/s för 59:-/mån mot den nya 1mbit 69:-/mån vilket glädjer mig. Annars gäller samma sak som innan, det är bara den billigaste tjänsten som går att koppla till kontantkortet. Vill man ha snabbare än 1mbit/s tvingas man till abonnemang.
     
  17. MooDHoods

    MooDHoods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringde för en sekund sedan kundtjänst. Det är som tidigare sagt, 69 kronor = 1mbits. Killen sa att detta dock var nytt sedan några dagar så det kan ju vara så att 59 var något gammalt. Värt att notera är att han sa att man får 59 kronor på kortet om man "beställer" kortet via telefon. Detta får man inte om man beställer via internet.

    Slutsats, detta är ett jävla bra erbjudande. Kommer passa min snart inköpta legend på pricken!

    Edit: Killen sa dock att man kunde ha 6 och 10 till kontaktkort så här går våran fakta isär. För den som är intresserad bör man kolla upp detta extra noga

    En ytterligare sak var att potten inte alls försvinner i månadens slut utan ligger kvar till nästa månad.
     
    Last edited: 12 apr 2010
  18. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har fått min fakta från 2 olika källor (dock var en av dem det gamla erbjudandet) men båda påstår att det inte går.

    Såhär skrev de till mig via deras chatt:

    Edit:
    Precis som jag skrev, så ackumuleras potten (alltså finns kvar vid månadens slut).

     
    Last edited: 12 apr 2010
  19. MooDHoods

    MooDHoods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok kollade också med chatten nu och 1mb/s verkar vara det snabbaste man kan välja.

    Missuppfattade vad du menade med ackumulera. Det är ju jättebra.
     
  20. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Man klarar sig långt på 1 mbit/s kolla "täckningskartan" här:
    http://www.bredbandskollen.se/mobile.php

    Den är förvisso gjord med bredbandskollen för iPhone men det borde väl duga för android också ;).
    Jag ser ingen anledning att betala för mer än 1mbit/s man kommer ändå aldrig över 3 mbit/s så att betala för 6-10 mbit/s känns bara som att kasta pengarna i sjön.

    Edit: Sverige-genomsnittet ligger på 1,25 mbit/s
     
    Last edited: 12 apr 2010