Tips till Anovo!

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by alexoid, May 23, 2011.

1. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

För att hjälpa er lite på traven för ni har helt enkelt inkompetent personal.
    * Rutiner *
    Hantering av godset från inköpstället till Anovo
    Inlämnad gods ska tas emot av personal på inköpstället.
    Där ska köparen ange noggrant vad som är felet med mobilen.
    Godset skall hanteras med ytterst mjukhet. Den ska packas i speciell bubbel skyddsplast omgående framför kunden.
    Hantering av inkommande gods.
    När godset packas upp ska det läggas på fiberduk. Servicepersonalen skall alltid ha fiberhandskar.
    Innan påbörjad undersökning skall godset prepareras med skyddsfolie över hela produkten för att undvika eventuella repor. Allt skall dokumenteras genom att filma arbetet som läggs i en videologg till själva försäljaren som skall (den lagen finns inte än) vara opartiskt.
    Om vattenskada (batteri, ev kretstejp om det finns och enbart det), tappskada, speciell test och ej ej fungerande hårdvara (sensoranalys) upptäcks skall den vara i samband med undersökningen och inte i efterhand. Videologg skall finnas där för att skydda kunden ifall konflikt uppstår eventuellt polisärende på begäran.
    Efter avslutad reparation skall godset packas igen i bubbel skyddsplast med bevarad skyddsfolie. En omfattande rapport skall skrivas vad som är åtgärdat på godset, självklart programmerad snabbinmatning.
    Upphämtning av godset från inköpstället.
    Bara kunden och ej personal kan packa upp hämtade godset från Anovo.
    P.S Kvalitetpolicy skall finnas från själva tillverkaren och man ska följa enbart deras riktlinje.

Last edited: May 23, 2011
    Cylon likes this.
  2. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

skicka en kopia till dom. Skulle dom behöva...
    Hur har det gått med din skadade mobil ? för visst var det du som fick en skadad mobil från dom?

3. alexoid

MINA ENHETER

Nej jag har fullt fungerande telefon. Har aldrig lämnat in det. Finns inte en enda repa på den då jag har den i en mjuk mobilväska hela tiden. Har inte ens tappat den nån gång.
    Har haft lite störningar med antenn men jag tror att problemet med denna telefon är själva processor. Den sover ibland.

4. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där skulle dom verkligen behöva se. Har fått tillbaka min O2X repad två gånger av dem nu. Ska skicka en mobilen igen nu idag, får jag tillbaka en repad igen så ska dom få höra ett o annat.

Mvh J

5. alexoid

MINA ENHETER

Precis duschat ska gå till jobbet och då började tankarna snurra på hög varv. Tänkte är dom ens ISO certifierade. För ISO policy har strikta linjer man ska följa om man vill behålla ISO certifikat. För i så fall ska man ta kontakt med folk som utfärdar ISO. Vet nu inte vem tar hand om sånt. Speciellt om det handlar om ISO kvalitet. Och idag alla företag väljer främst ISO certifierade företag.

6. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Dokumentera mobilens skick, innan du skickar den, har du bilder på den innan den blev repad av dom ännu bättre.

7. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

det roliga är att de förmodligen vet allt detta och ännu mer därtill, men de väljer medvetet att göra annorlunda.. man kan ju diskutera ifall det verkligen gynnar dem eller inte..men uppenbarligen verkar högsta hönset ha nån fördel utav det, annars så tror jag inte att nuvarande metoder hade fått vara kvar en sekund till ens..allt är bussiness :/

8. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Troligtvis har de underbetald personal som är allmänt missnöjda med sitt jobb och lagom trötta på livet, och så tar de ut sin ilska på våra produkter, precis som posten-anställda som sparkar på paket...

9. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

... Eller så har dom snott en agresiv gorilla från kolmården,

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk