För att hjälpa er lite på traven för ni har helt enkelt inkompetent personal.
* Rutiner *
Hantering av godset från inköpstället till Anovo
Inlämnad gods ska tas emot av personal på inköpstället.
Där ska köparen ange noggrant vad som är felet med mobilen.
Godset skall hanteras med ytterst mjukhet. Den ska packas i speciell bubbel skyddsplast omgående framför kunden.
Hantering av inkommande gods.
När godset packas upp ska det läggas på fiberduk. Servicepersonalen skall alltid ha fiberhandskar.
Innan påbörjad undersökning skall godset prepareras med skyddsfolie över hela produkten för att undvika eventuella repor. Allt skall dokumenteras genom att filma arbetet som läggs i en videologg till själva försäljaren som skall (den lagen finns inte än) vara opartiskt.
Om vattenskada (batteri, ev kretstejp om det finns och enbart det), tappskada, speciell test och ej ej fungerande hårdvara (sensoranalys) upptäcks skall den vara i samband med undersökningen och inte i efterhand. Videologg skall finnas där för att skydda kunden ifall konflikt uppstår eventuellt polisärende på begäran.
Efter avslutad reparation skall godset packas igen i bubbel skyddsplast med bevarad skyddsfolie. En omfattande rapport skall skrivas vad som är åtgärdat på godset, självklart programmerad snabbinmatning.
Upphämtning av godset från inköpstället.
Bara kunden och ej personal kan packa upp hämtade godset från Anovo.
P.S Kvalitetpolicy skall finnas från själva tillverkaren och man ska följa enbart deras riktlinje.
Last edited: May 23, 2011