Tips till söndags krönika

Diskussion i 'Allmänt' startad av zyxey, 20 april 2011.

1. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag inte tror att batteri tiden blir bättre efter några laddningar utan snarare att det är en placebo effekt då man efter första laddningen använder mobilen mindre o mindre.

Ni som driver Swedroid och gör tester på mobiler och batteritider mm, vore skoj om ni kunde göra en test där ni tar en ny mobil men nytt batteri och kör ert batterislukar program som vanligt vid test av mobiler och sedan upprepar testet 5-10 ggr samt visar data på hur länge batteriet håller..

Har sett mycket snack på nätet om att batteriet blir bättre efter ett par laddningar men inga bevis på saken.. LÅT SWEDROID BLI FÖRST med fakta!!

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

ja, låter intressant.. jag tror det är att man pillar på den betydligt mindre efter några dagar.

3. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag tror precis som er att det beror på användarbeteende.

Så här står det på http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prime_batteries

Men ett Swedroid-test för att få klarhet i frågan skulle vara intressant. :)

4. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

En enkel tanke kan ju annars vara att apparaten behöver kalibreras först? Cyanogen påstår ju det iallafall när man byter rom.

En annan tanke är också varierande kvalité på batterierna. Mitt nya batteri tycker jag håller betydligt bättre än mitt gamla någonsin gjort. Men det kan vara inbillning också. Det vore ju hit som helst kul att få en analys på batterikvalitéer.