Fyra steg till en snabbare Wildfire
Root, Custom ROM, SetCPU och Inställningar
Börja med att roota din Wildfire, en mer detaljerad steg-för-steg och hjälp hittar du hos XDA-Developers.com.
När du är färdig med det så har du två val, att antigen installera Openfire eller Wildpuzzle.
(Vad fan är Openfire och Wildpuzzle?)
ROMs.
(Vad fan är ett ROM?)
Operativsystem.
(Hur fan menar du?)
Tänk dig att du köper en ny bärbar dator från ex. SIBA. I den här lapten finns Windows Vista installerat, jävligt seg och jobbig. Vad gör du? Du formaterar och installerar Windows 7 istället. Varför? För att bärbara datorn flyter på snabbare!
Wildpuzzle kommer med HTC Sense, och Openfire gör inte det. Här handlar det lite om vad du är beredd att ge upp. Väljer du Wildpuzzle så får du alla apps som du fick när du först köpte mobilen. Väljer du Openfire så är många av HTC appsen borta, de flesta utbytta mot äldre/fulare apps. Kan tillägga att Kameran inte funkar på Openfire romen förtillfället.
Installera ROM Manager från Market. Ladda hem romen du vill ha från XDA-Developers forumet och placera den i SD-kortet. Välj sedan 'Installera ROM från SD-kortet'. Glöm inte att säkerhetskopiera.
Nu är det dags att ta de anabola pillerna. In på market och hämta hem SetCPU.
SetCPU Inställningar:
Max: 768Mhz
Min: 245Mhz
ondemand
[X] Set on Boot
Profiler:
Temp >~38 celcius.
Max: 518Mhz
Priority: 80
Screen Off
Max: 352Mhz
Priority: 70
Battery < 30%
Max: 518Mhz
Priority: 60
Ondemand på allihopa!
Sista steget är att välja rätt inställningar i både LauncherPro och telefonen.
Skärm > Ljusstyrka > Bocka av Automatisk ljusstyrka och välj istället 80-90%
Skärm > Animering > Inga fönsteranimeringar visas
Konton & synkning > Bocka av Auto-synk
Undvik många homescreens och onödiga widgets. Nu har du både en snabb telefon men också en som håller sig i över 24h utan laddning.