Tjena!
Jag har en rootad x2a och villa installera lite testappar, så det första jag gjorde var att köra "BK alla appar + sys data". Sedan frös jag några nycklar i Titanium Backup, t.ex: Street view, talk, Yahoo News.
Blev trött på de nya apparna så jag bestämda mig för att göra en hard reset, men när jag kom fram till de första inställningarna efter resetten, krashade inställningsappen och jag fick fram ett meddelande att en fil saknas. Sedan återgick telefonen till startskärmen och funkade som vanligt, dock utan street view, talk, yahoo news etc.
Problemet är när jag försökte restore'a allt på telefonen blev allt restore'at förutom några systemnycklar som just "Yahoo! News 1.0", de syns bara som gråa överstrukna nycklar längst ner i titanium och det finns bara två knappar jag får upp när jag markerar de; Avinstallera och Radera.
Hur får jag tillbaka allting; t.om bloatwaren som Yahoo News? Vill hällst slippa NVflash
PS: rutan som kommer upp vid första inställningarna efter reset tyder:
"Programmet Inställningar (processen com.android.settings) har avbrutits på ett oväntat sätt. Försök Igen."
Last edited: 28 mars 2011