Vad jag förstår så behärskar den Mp4, H263, H264 och WMV9 Jag har en film i WMV9 och när jag startar den så visar den 1sek. på filmen, sen har jag bara ljudet. Vad kan det bero på? Är den för högupplöst eller något? Vad kan vara knaset, nån som har idéer?
640x480 3Mbps ëdit: nu testade jag 320x240 521kbps ( jag 521 och inte 512 ) Det verkar funka men det "chokar" hysteriskt. Måste gå att optimera mediaspelaren? Eller finns det bättre mediaspelare att ladda hem som fixar avi, mpg och hela skiten?
Jag har använt "Format Factory" när jag gjort om filmer till mp4 , funkar klockrent. Finns en annan spelare oxå vet dock inte om den är bättre "Meridian Video player"
Jag använder badaboom, den har ju cuda support och allt så de går snabbt som satan och blir riktigt bra med. Ser ju bra ut när man spelar upp den i den medföljande mediaspelaren men meridian zoomar ju in bilden. Någon som vet om detta går att förhindra? Jag har hellre svarta ränder uppe och ner än inzoomad bild.
Kör med denna: http://www.videora.com/en-us/Converter/android/ Någon Hero-profil finns inte men valde HTC Dream (som har samma upplösning) och alla filmer flyter på utan hack eller andra problem i den medföljande videospelaren. Dessutom så stöder programmet externa undertexter.
Jag konverterade enligt wikiguiden, men klippen vill inte spelas upp varken i Meridian eller annan spelare. Testar @ninjazin förslag. EDIT: Fick inte ens videora att starta med Win 7...bah. Hur som helst, avi (originalkällan) funkar men ljudet är osyncat. Ska testa lite fler alternativ. Återkommer
Hmmm... jag kör också Win7 och har inga problem med varken Videora eller Format Factory. Testa att installera/köra som administratör. Har märkt att vissa program har problem att skriva till vissa mappar om de inte körs med adminrättigheter i Win 7.
Väcker upp tråden lite. Testade att konvertera med Videora. Blir helt ok. Men ljudet blir lite osynkat. Blev likadant med ett annat program. Om jag kollar på klippet jag konverterade med Videora på datorn är ljudet extremt lite osynkat, men det är mer på Heron. Kan ju inte vara hårdvaran som inte klarar det för klippen hackar ju inte varken vad det gäller bild eller ljud. Och kvaliten är bra. Någon mer som har problem med detta?
Har testat Format Factory mfl, där finns också problemet med sync mellan ljud & bild. Men handbreak funkar perfekt.
handbreak är ett annat konvert. program elr? för jag har exakt samma problem som personerna ovan, jävla irriterande med osynkat ljud till bilden :@
Jag provade handbrake och Videora...Handbrake FTW! Videora kändes full av reklam och tjafs medan handbrake bara funkade. Dessutom är ju synkningen avhängig så den vill man ju inte slarva med. Tack för tipset!!!!!!
Jag testade handbrake med, med både Iphone preset och andra inställningar jag googlade fram, Alla blev osynkade ändå.. UNdra vad man ska hitta på för nått
Har Hero samma codecs som Iphone? bättre? sämre? Jag funderar på att köra handbrake med iphone-presets.