Tizzbird eller en smart bluerayspelare ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cecilia, 8 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cecilia

Cecilia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har gratis Netflix fram till nyår och har tittat på TV genom Wii-konsolen, rätt smidigt.

Men... Nu har jag börjat fundera på andra saker man skulle vilja kolla på på TV, SVT Play, Voddler mm. Frågan är bara hur?

Har kollat lite på en Tizzbird N1. Känns som en smidig lösning, Google Play så man kan installera vilka appar man vill, möjlighet att surfa på TV (om surfplattan är för långt bort), viss support verkar finnas. Men, vet inte om min wifi fixar det och man får nog vara beredd på lite meck med uppdateringar.

Ett alternativ är en blueray-spelare med appar. Jag har tittat på en Samsung BD-E6100 som verkar uppfylla kraven till en rimlig kostnad (ca 1200). Jag har dock inte lyckats lista ut vad som finns i Samsung Apps, om t ex Netflix finns. Fördelen är att jag får mig en bluerayspelare på köpet och inga(?) uppdateringar behöver göras. Nackdelen är att man bara får de appar som Samsung tillhandanhåller.

Varför ingen billig Kina-sticka då ? Känns som det finns risk för bra mycket mer meckande som jag inte reder av och jag vill helst ha nåt som funkar utan alltför mycket handpåläggning.

Vad skulle ni rekommendera för att kunna kolla på SVT Play, Voddler, Netflix mm på TVn ?

Tack på förhand!
    /Cecilia

Tillägg: Har inga planer på att streama video/musik eller kolla på foton i nuläget, då behöver jag fixa en NAS eller nåt först.

Last edited: 8 nov 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.