Tjänster drar pengar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Johansson, 21 apr 2011.

1. Johansson

Johansson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena !

Har en Samsung Galaxy 3 (I5800), har ett comviq abonnemang som har ett saldotak på 200kr , nu är det så att det rinner iväg mer pengar än vad jag ringer och sms för, smsar bara till dom som har samma abonnemang men ändå så rinner pengarna iväg hejdlöst när jag kollar saldokollen ibland. Nu till frågan, kan det vara tjänster som står och går som drar pengar?
    Blir riktigt rasande när man inte kan smsa för att pengarna är slut, finns det nån app som stoppar pengarflödet?

Tack på förhand! :)

2. millemupp

millemupp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kan nog vara för att du är uppkopplad till internet hela tiden. Även om du inte vet om det så kan det vara så.

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Då man har en smartphone är det näst intill nödvändigt att ha ett abbonemang som ger någon form av flat-rate på datatrafiken. Om du håller på och betalar per tankad megabyte så kommer pengarna rinna iväg för dig.

m v h Henrik

4. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Stänger man av mobilt nätverk (3G) så kan ju inte tjänsterna ansluta mot internet. Men som någon annan sa, att inte ha ett grundläggande surfpaket är ganska dumt om man har en smartphone.

5. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Johansson: Ett tips, registrera dig på Mitt Tele2, där går det att se samtalsspec, alternativt kontakta kundservice så att de kan ge dig vad det är som drar (De får inte säga specifika samtal och så men kan indikera om det är datatrafik tex som drar)