To MoDaCo or not to MoDaCo ...

Diskussion i 'Hero' startad av f.krueger, 13 jan 2010.

1. f.krueger

f.krueger Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först och främst vill jag säga hej till forumet! Har läst artiklar på swedroid ett tag nu och tyckte det var dags att gå med på forumet - så hej!

Till topic nu, To MoDaCo or not to MoDaCo: det är dilemmat jag just nu finner mig i ...

Jag är lite småirriterad på att min hjälte fungerar sisådär - missförstå mig rätt, det är en underbar(!) telefon - men jag är "små"petig av mig när det gäller prestanda hos prylar och teknologi och jag vill därmed att min hjälte ska gå foooortaaareee! Den scrollar ibland långsamt, tar tid på sig att öppna mappar etc etc etc. Allt som jag förstått MoDaCo ska förbättra vill jag åt.

Velig som få undrar jag om det är värt besväret att roota mobilen och köra MoDaCo? Lite konstig fråga kanske när jag nu vill att den ska gå fortare. Men är det kanske så att 2.0/2.1 står runt hörnet med likvärdiga förbättringar och jag lika gärna kan vänta på den? Svår fråga.. men vad tror ni som kör/har kört MoDaCo? Vad gillar ni bäst med MoDaCo?

Tack på förhand :)

Hälsningar
    /fred

2. baseic

baseic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då det inte kostar nått att köra in en MoDaCo så skulle jag absolut göra det i väntan på en 2.1 ROM med tillräcklig stabilitet och prestanda.

Tänk bara på att fixa en ext4-partition på minneskortet för den där riktiga boosten

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag tröttnade på att vänta på uppdateringen för en månad sen och la in MoDaCo. Jag gillar att det ständigt kommer nya optimeringar och den blir hela tiden blir bättre. När (om) HTC släpper 2.x så kommer förmodligen det väldigt snart en MoDaCo som bygger på samma rom. När det gäller 2.73-uppdateringen så har jag för mig att den först fanns tillgänglig via MoDaCo.

4. f.krueger

f.krueger Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för det :) Det får nog kanske bli kvällens nöje då! :-P

5. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vem vet? Det kanske till och med är så att den officiella 2.1 kommer snabbare genom modaco än genom HTC. Det räcker väl med att den officiella versionen släpps i ett land eller att den läcker för att modaco ska få tag på den och släppa en rootad version för alla.

6. Mammaspojke

Mammaspojke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"ext4-artion" ? vad e de för nåt? Gör den verkligen snabbare?

7. baseic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det står lite om det i guiden här swedroid som hjälper dig att dra in en custom-rom.

Med senaste Modaco-versionerna så lagras alla dina program på minneskortet istället (apps2sd), om där finns en partition med filformat ext. Då ext4 är snabbaste av de tre som går att få till genom recoveryn så blir det lite av en turbo att fixa till en sådan!

Lycka till!

8. desdic

desdic Guest

Tjena

Jag la in modaco 3.1 (min första custom) igår kväll o visst e den snabbare, följde den infon som finns i wiki:n här på swedroid, funkade klockrent, inget strul alls.

/mange

9. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja.
    Om man redan har en ext 3 partition på kortet till sin modaco, och vill göra om den till ext4 så formateras väl den partitionen om? Kommer apparna att påverkas, eller laddas det om på nåt sätt?

Sorry om jag snodde tråden, men när vi ändå var inne på det....

//T

10. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmm.

Kopiera över apparna till din dator innan du gör om part.

11. jhws

jhws Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    113
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone
    Jag hade en ext2 partition och gjorde om den till ext4 via RA-Hero-v1.52. Jag tog en backup på hela sd-kortet. Visades sig att den inte behövde formatera ext-partitionen eller sd-kortet, alla filer fanns kvar. Men oavsett vad, gör backup först. :)

12. baseic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Backup är väl alltid säkrast, men den ska egentligen bara konverteras om du använder RA-Hero-v1.5.2