TODO innan jag får hem Hero´n

Diskussion i 'Hero' startad av mirose, 22 mar 2010.

1. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu är det klappat o klart, den är beställd.

Men, vad är det första jag bör göra innan jag får hem min Hero?

Jag har skapat ett konto på Gmail och kommer i början använda mig av detta för mina privata email då jag har problem med min vanliga leverantör (comhem) för företagsmail.

Angående kontakter, hur skapar jag dessa på bästa sätt? Jag har ett 20 tal kontakter i Gmail som så vitt jag förstår kommer importeras automatiskt när jag loggar in första gången men sen har jag vissa andra kontakter som rör företaget med telenummer och email men som jag inte vill ska syncas med Gmail, hur lägger jag in dessa och kan jag ändå använda dem i Gmail
    utan att behöva synca dem?

Går det att ställa in så att jag bara syncar emailen men inte syncar mina kontakter förutom första gången jag loggar in på mitt konto? Eller är det så enkelt så att emailkontakter och telefonkontakter är separerade som i "vanliga" mobiler så att jag har en telefonbok att gå in i och en kontaktlista för emailen?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 634
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    enkelt svarat.

lägg in allt i din gmail, fast dela upp olika grupper av personer. Sen i din Hero öppnar du appen "personer", trycker meny, visa, sen välj vilka grupper du vill ha i din lista.

Om du bara vill synca kalender, eller mail t.ex så ta inställningar, konton och sync, sen förstår du nog själv hur man gör.