Tog ett dopp med min DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av Clayman86, 13 juni 2011.

1. Clayman86

Clayman86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jaha då är mobilen typ död nu. I lördags så var jag på svennsexa och blev puttad så jag ramlade ned i en sjö, plockade ut batteriet och la grejerna på tork. Sedan när jag kom hem la jag allt i en stål med ris och täckte över mobilen. Provade att starta den idag och det gick, MEN skärmen svarade inte på när jag försöker dra bort knapplåset. Mobilen känns inte blöt eller något liknande men man ser på insidan av skärmen att den är olika "ljus" eller vad man ska säga, skärmen ser olika ut på olika ställen av skärmen. Nu undrar jag bara om det är någon som har något tipps till mig, skall jag låta den ligga ett par veckor eller ska jag köpa en ny? Tror inte att jag kan få ut någon ny på min försäkring. Eller vad tror ni?

Tack på förhand // Emil

2. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

jag köper den gärna då jag behöver skalet :)

3. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Om du har tecknat en allriskförsäkring till din hemförsäkring kan du lösa det därigenom :)

Clayman86 gillar detta.
  4. Clayman86

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hmm det måste jag kolla upp, tänkte inte på det TACK :D

5. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag tycker det finns en chans att den hoppar igång igen, skärmen alltså men den måste torka helt. Du kan skynda på genom att lägga den på ett element (är väl knappast på den här årstiden) eller i ugnen på låg värme.

MEN den lär inte hålla nån längre tid, upp till ett halvår kanske. Något kommer att ge upp pga reaktion med vattnet. Oxidation till exempel.

Jag har utnyttjat allrisk på hemförsäkringen, Folksam. 1500:- i självrisk och max 6000:- ersätts för ny telefon, minus självrisken då. Fick skicka in telefonen till Folksam förresten och jag fick in typ 1300 direkt på kontot och resterande del vid uppvisande av kvitto på ny telefon om den då var dyrare än 2800.

6. Clayman86

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Såå då var det fixat. Ringde Trygg-Hansa där jag har alla mina försäkringar, fick prata med en jätte trevlig tjej som fixade så jag får hem en helt ny Desire HD. Fick betala självrisken på 1200 kr, men behövde inte skicka in verken telefon eller kvitto, hon tog bara ordernummer och lite sådant sedan var det klart. Smidigt tycker jag :D Tack för era svar, och är det någon som behöver en mobil att plocka grejer ifrån eller kanske försöka laga så hojta till :) tjooo!

7. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag är intresserad av din telefon. Har en kompis som behöver delar.
    Vad vill du ha för den?

8. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

hallå, jag skrev ju först haha

9. Clayman86

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

bud?

10. Clayman86

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ser ut att kanske bli en bjudgivning? hehe nä men visst vad vill du ge för den?
    Asså den startar ju, kommer fram tills man skall skriva i koden men skärmen svarar inte när man trycker, kan ju hända att du kanske kan få igång den så den funkar som vanligt

11. Pixeln

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag är inte beredd att lägga några större summor för telefonen, mer en symbolisk summa.
    Men KeWm var ju först så jag väntar lite och ser vad han kan tänka sig att lägga.

12. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har samma tanken som Pixeln, jag vill ha ett nytt skal eftersom jag lekt alldeles för mycket med min telefon hehe, försökte lacka orginalet vitt :P

Någon hundring ex frakt hade jag tänkt mig, vill inte ha något annat än just telefonen, laddare och dylikt får du behålla...

13. Pixeln

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Eftersom vi har samma tanke och KeWm var före så drar jag mig ur.

14. dhdhelp

dhdhelp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du fått vatten i skärmen så är tyvärr skärmen körd, jag hade fläckar i min i nästan en månad. Jag använde dock försäkringen till att fixa en ny telefon istället.
    I mitt fall så lämnade "destillerat vatten" avlagringar mellan skikten i lcd'n.

15. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

min Legend spenderade en natt i botten av ett översvämmat tält, på festival. var för "trött" för att orka bry mig vart jag gjort av mobilen när jag vaknade av att det regnade.

mäkta förvånad när jag på morgonen hittar den på botten, fiskar upp den, skärmen startar och skiten fortfarande är igång... upp med batteriluckan och skaka ur vattnet, och den fungerade normalt igen.
    dock stängde den av sig lite random första dagarna, men sedan var den som ny igen :)

så, vatten kan ställa till det, men de kan även klara en natt under vatten+ölblandning utan att bry sig det minsta.