Top 5 dummaste förklaringarna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Masterblaster, 14 aug 2011.

1. Masterblaster

Masterblaster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här följer min top 5 lista över dummaste förklaringar jag har fått höra från Anovo kunder, då de fått reda på att telefonen är fuktskadad eller utsatt för yttre åverkan.
    Lite Lasse Anrell över det hela.

5. - Men, men, mobilen är bara en vecka gammal.
    Avdelning: "Vad spelar det för roll när du tappar den och har sönder den".

4. - Fuktskadad? Min förra telefon tappade jag i badkaret och den funkade hur bra som helst efteråt.
    Avdelning: "Jahha, men bra för dig då"

3. - Vaddå yttre åverkan, jag tappade ju den bara från typ en meters höjd, den ska ju klara av det?
    Avdelning: "Säger vem?"

2. - Vaddå fuktskadad jag har aldrig varit nära vatten, visst har jag använt telefonen ute i regnet men det ska ju inte vara några problem.
    Avdelning: Åter igen, "Säger vem?".

1. - Min telefon är inte fuktskadad, då har jag köpt den fuktskadad, eller så har ni fuktskadat den.
    Avdelning: "Visst".

Ta inte illa upp, vill bara skoja till det. Jag förstår att det inte är så kul när ens telefon går sönder och man får ett kostnadsförslag på hälften av telefonens värde.
    Måste dock tillägga att jag har haft mobiltelefon sedan högstadiet dvs ca: 15 år och jag har aldrig, ALDRIG, lyckats spräcka displayen eller fuktskada nån av dom. Visserligen kan jag ha haft tur, men jag vill även tillägga att jag är oerhört försiktig med mina telefoner.

Last edited: 14 aug 2011
  2. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har lämnat in flertalet mobiler till Anovo för ngt fel och fått lämna in dom igen efter att fått tillbaka den med bara ett " uppdaterat telefonens programvara", och inlämning nr 3 så har dom helt plötsligt bytt någonting som dom inte hittade dom två första gångerna, och då har man varit utan mobilen i upp till 6 veckor sammanlagt. Själv så jobbar jag som servicetekniker i en annan bransch och om jag gjorde så dåliga jobb som Anovo gjort på mina mobiler så hade mitt företag inte haft några kunder kvar. Så Anovo killarna är nog inte heller dom skarpaste verktygen i förrådet. Inge illa menat:)

3. Masterblaster

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Definitivt. Jag har varit med om flera tabbar som Anovo teknikerna gjort.
    I vissa fall är det näst intill pinsamt.

4. Har heller aldrig lyckats spräcka displayen på mina mobiler jag haft genom åren.
    Dock lyckades en w850i ett explodera, men som tur var hade jag inte den i fickan vid det ögonblicket.

Angående Anovo, jag har flera polare som fått tillbaka trasiga mobiler ifrån Anovo med hävdan att felet ska vara åtgärdat.
    Förstår inte varför Anovo fortfarande får fortsätta.

5. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag fattar inte vad detta har att göra med DHD.. Skriv till aftonbladet eller mobil.se om du vill dela med dig av dina påhittade historier..

6. liden78

liden78 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gott talat !

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ord på detta.

8. Masterblaster

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mmm...påhittade.

Fråga vad andra Anovo tråden har med DHD o göra?

9. Anonymous

Anonymous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har bitit sönder min skärm...

10. tontmobil

tontmobil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    haha varför då?

11. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Det har en polare till mig också lyckats göra!

12. Anonymous

Anonymous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag blev sur på ett golfspel

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har knäckt en telefon på mitten med händerna.

Men en fråga, jobbar TS på Anovo? Alla de där svaren var ju bara larvigt dryga. Inte undra på att alla hatar Anovo ^_^

14. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Lol, har själv varit jävla nära att slänga min iPad i väggen några gånger då jag spelat Angry Birds....

15. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vetefan, faktiskt :P

Verkar som han är så långt upp i Anovos röv att man inte vet vart han Anovo slutar och han börjar :P (det var ett skämt, inget illa menat till TS)

Jag har som tur är aldrig behövt ha med Anovo att göra, och jag hoppas att jag aldrig behöver dem heller. Jag kan inte ett skit om mobiler, men jag följer hellre en youtube guide om så finns för att laga ett möjligt fel än att skicka in den till ett amatör - (eller bluff-?)- företag.

16. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Anovo suger. Skickade in en Sony Ericsson W800 för att joysticken var kass. Fick tillbaks den och då startade inte telefonen. Skickade in den igen. Fick tillbaks den igen och nu med en spricka i displayen.

17. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men jag har fått berättat för mig att iaf. förr behandlade en del verkstäder mobil-reparationer på följande sätt:

När verkstaden tar emot en telefon för reparation (från kund A) är det första dom gör factory-reset och skickar istället telefonen till någon annan kund (kund B) som skickat in en telefon av samma modell för något annat fel. Först om kund B skickar tillbaka telefonen för samma problem som kund A hade gör dom en reparation.

Motivation bakom det skulle vara att många kunder skickar in fungerande telefoner som helt enkelt bara inte lever upp till kundens förväntningar. Så på det sättet sparar dom in tid på att felsöka en eventuellt "fungerande" telefon och också anledningen till att man ofta fick tillbaka en telefon med något annat fel.

Men som sagt, det kan mycket väl vara en skröna.

Last edited: 19 aug 2011
  18. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Låter mycket som en skröna, tänkt vilket liv det skulle bli om man har en repa på punkt a, sen när man får tillbaka telefonen så är repan på punkt b? då har man inte fått en ny telefon heller utan en begagnad.

19. twisted

twisted Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har svårt att tro på det. Varje telefon har ju ett imeinummer. Butiken märker ju om det är en annan som kommer tillbaka.

Skickat från min telefon

20. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jo, jag postade historian med tanke på att jag sett ganska många postningar i stil med "Jag skickade in telfonen till Anovo för fel X, men den kom tillbaka med fel Y istället".
    Jo det gör ju historien mindre trovärdig. Jag hörde det iofs. historien för ca. 10 år sedan och då kanske man inte hade stenkoll på sådana saker?