Top apps by category.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Aveyz, 14 apr 2010.

1. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, jag fick en liten idé som borde tas tag i av någon som kan och har en viss koll.

Att vi lokalt har en lista med appar som generellt alla tycker om där vi har lista på 50top/25top eller nått under var subkategori?

Typ slänga upp en forumtråd som verkligen heter "Toplistan för appar" där man på något sätt kan trycka in enbart info om respektive app och där man på något sätt faktiskt kan ha topplista med "vote-system" där vi lokalt på vårt forum har koll på vad vi använder som är hett och funktionellt.

Alltså enbart en informativ sida/tråd med kategorier: Klockor, väder, sportuppdateringar, kartor, tangentbord mm.

Kanske är bara för att jag är hyfsat ny på android som jag inte lärt mig navigera bland alla sidor med mera men jag hade lätt kunnat ha delvis ha ansvar med "moderator-status" över en sån del "här på forat".

Nån annan som känner hyffsat likadant? Vissa saker känns bara lite för rörigt.

Jag förstår ju att detta säkert kräver lite arbete för att dra igång men jag är ju sugen både för att ha en sån sida för oss och för att jag säkert lär mig massor på köpet!

o_O

(Redigering var stavfel då jag aldrig förhandsgranskar av ren princip!)

Last edited: 14 apr 2010
  2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Av vilken princip förhandsgranskar du inte?

Skämt åsido :) Bra idé!

3. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För då hittar man fel... :)
    Förhandsgranskar man så tror man ju att man inte gör rätt från början, och sånt vill jag inte kännas vid! ;)

4. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså inte ens någon förutom Dark Diggler som har en åsikt om idén?

Klart, det finns ju massor av "top-aplications for android" därute så sett, men att ha en lokalt för oss? Jag menar, alla som har en androidtelefon springer ju förbi swedroid.se på ett sätt eller ett annat. Nybörjare eller Inte, Normala användare och "pro"-user som rootar med mera.

Nu måste man ju leeeeeeeta igenom trådar för att hitta det relevanta för info om alla bra appar som gäller just mig. Kanske bättre att inte behöva leta så mycket i varje specifik tråd utan ha en på varje "app-tråd" där infon "kastas i ansiktet".

sen kanske inte många fattar vad jag menar och är ute efter riktigt?

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Eftersom det inte finns något färdigt system som fungerar smidigt för ändamålet så blir det väldigt mycket jobb att hålla det uppdaterat.

6. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

oavsett då blir det ju jobb men om viljan fanns hade det ju enkelt gått att genomföra. Jag hade lätt kunnat lösa vissa bitar av det men då jag inte har någon större koll på androidvärlden än då krävs ju annat gött folk som också vill, men det kommer väl till slut ändå! -)