Total backup av telefonen?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av mrmozart, 25 maj 2010.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej hej,
    Finns det något program som man kan använda för att göra en total backup av telefonen? Dvs om jag lyckas sabba mina kontakter eller förstör någon app etc så är det bara att ersätta med min backup så är jag tillbaka där jag var tidigare.

2. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

MyBackup Pro gör jobbet och gör det bra. Dock så kostar det, dock ingen stor summa.

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

my backup pro gör INTE en komplett backup av din telefon.
    Enda appen som verkligen tar en KOMPLETT backup är titanium backup som även tar backup på din data dvs inställningar för olika applikationer.
    Titanium är dessutom gratis MEN det kräver root, har du inte root är My backup pro det närmsta du kan komma komplett backup

4. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du så rätt i... Dock det närmaste man kan komma en bra backup man kan komma om man ej har root. Det enda den inte sparar är inställningar för applikationer, iaf vad jag kommer ihåg när jag senast gjorde en restore med den.

5. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hm, man kanske åker dit på att roota telefonen ändå då. Hade varit trevligt att kunna göra en total backup. Hm... roota eller inte, det är frågan :)

6. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Hur är det med Nandroid backup (den kräver väl kanske root och custom recovery, men ändå), backar den upp ALLT?

7. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

nandroid backup är en 100% kopia av din nuvarande installation. Flyttar tråden till frågor och support

stämmer kalasbra. finns dessutom en gratisversion som gäller i 30 dagar som heter my backup.
    Men jag rekommenderar verkligen titanium backup starkt då den kan göra mer än att bara ta backup.
    Du kan frysa en app dvs systemet tror appen är avinstallera och den tar inte upp någon ram lr syns i appdrawern.
    Du kan avinstallera systemapps.
    lägga in scheduled backup. och säkerligen mera som jag inte letat reda på.

Last edited: 25 maj 2010
  8. Musenkishi

Musenkishi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag känner att jag måste rätta lite... om man har root kan MyBackup (kan inte svara för pro-versionen då jag har kört med trial) göra backup på ens inställningar. Funkade fint på min HTC Tattoo. Jag fick tillbaka alla mina inställningar i telefonen och i mina applikationer. Enda som jag märkte saknades var min skrivbordsbakgrund.:P

9. Fysme

Fysme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Musenkishi har rätt, har man en rootad telefon kan MyBackup(även Pro-versionen)göra backup på ens inställningar. Den klara fördelen med Titanium Backup är ju att den är gratis dock.