Total backup

Diskussion i 'Applikationer' startad av Alfred, 12 aug 2017.

1. Alfred

Alfred Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag tänkte göra en fullständig återställning av min Elephone P9000_Lite. Blue tooth till och från fungerar otillfredsställande. Oftast inte alls. Jag har tagit backup på appar och lagrat såväl i CD-kort som på min PC. Men jag skulle vilja ta en total avbildning av min telefon för att enkelt återställa ifall det inte skulle bli någon förbättring med min Blue Tooth. Tips?

2. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Enklare vore att installera TWRP och göra en total Nandroid dump med allt, men för det behöver du låsa upp bootloader vilket brukar resultera i att data-partitionen raderas. Alternativ så har du Titanium Backup men den kräver root för att du ska kunna köra, men du skulle kunna använda Helium appen och göra säkerhetskopiering till datorn mot Companion-programmet där, men du får då ingen fullständig backup eftersom detta kräver root-rättigheter för att komma åt vissa filer.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup

Så enda sätt att göra en fullständig backup är via TWRP eller CWM om nån av dessa finns för din telefon och går att installera utan att din data-partitionen formateras, har inte koll på hur bootloader unlock fungerar på P9000. På P8000 som jag hade tidigare vill jag minnas att man kunde låsa upp bootloader utan formatering utav data-partitionen.

3. Alfred

Alfred Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har alltså gjort en backup av app med "App Backup & Restore" Undrar om det bara är själva appen som återställs eller om den kommer att fungera som tidigare med inställningar som ev lösenord etc.

- - - - - -

Äh, testade med en app och den kom tillbaka med innehåll. :)

Last edited: 12 aug 2017
  4. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Vissa appar går inte att ta backup på, t.ex. BankID m.m. men det är ju fullt logiskt. [emoji4]