Total beslutsångest

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Abello, Oct 22, 2015.

1. Abello

Abello Kid Droid Medlem

Hej! Har varit med trasigt äpple hela mitt smartphone liv, men trots att jag älskar dom vill jag nu testa på något nytt. Har kikat runt en del, okej, varje vaken stund på dygnet, och kommit fram till det här;
    Jag har inte hittat något som jag har ett jättestort begär över så vill ha en hyfsat billig (runt 3500) mobil som jag kan ha tills jag hittar måste-ha-mobilen. Bra kamera och bra batteritid står högt på kravlistan. Har läst mig till att minst 2gb RAM är ett måste för att andriod ska rulla på, stämmer det?
    Har hittills landat runt Motorola Moto X Play (mest ha begär hittills) och LG G3. Men är rädd att storleken blir för tok på stor. Har svårt att hålla i min iphone 5 vilket gör att den brakar i backen minst en gång om dagen, vilket gör att en mobil som jag har svårt att greppa kan bli lite dumt. Funderar på en lite enklare mobil med, typ moto g, men är det prisvärt eller ska jag hellre lägga lite mer för t.ex. en lg3?

2. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Z3C låter som det du söker. Det enda som du kanske inre blir nöjd med är kameran. Men den tar hyggliga bilder. Och dom går att få tag i till bra pris och skick begagnade.

3. Abello

Abello Kid Droid Medlem

Hah, är totalt livrädd för att köpa en sony, speciellt såna som spricker av sig själv. Sen att dom dessutom verkar ha en kundservice som inte är speciellt trevliga gör ju inte saken bättre. Annars absolut skulle jag nog vilja ha en, men med min tur så kommer den nog gå sönder på en gång.

4. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

moto g 3 2gb ram släpps i sverige när som nu... i början på november .. mycket telefon för pengarna och bra kamera. nej du kommer inte kunna spela superavancerade spel på den men resten klarar du bra ;)

5. Fredz

Fredz Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Jag har en G3. Var också orolig för storleken, men man vänjer sig snabbt. Nu vill jag inte gå tillbaka till mindre. Batteritiden är sådär pga stor skärm.

6. Carre_80

Carre_80 Adult Droid Medlem

Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Om du köper en från Kina kan du komma väldigt billigt undan. Men där finns samma problem för er som inte gillar stora skärmar. Urvalet är minimalt...

7. TimAspfors

TimAspfors Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4
    har G3an och är väldigt nöjd över det valet, men som Fredz säger så drar skärmen en hel del ström vid hög ljusstyrka, och storleken vänjer man sig med gaska så fort,

8. Abello

Abello Kid Droid Medlem

Gav upp och köpte en Moto X Play, och hoppas jag vänjer mig vid storleken helt enkelt! :)