Totalkörd O2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av tagg, 29 apr 2011.

1. tagg

tagg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Första problemen jag hade var att telefonen fryste sig då och då vilket inte gick att lösa på annat sätt än att ta ut batteriet. Kan detta skada telefonen tror ni?

Frysningarna var dock ganska ofrekventa och det gick bra att använda telefonen, de riktiga problemen började med att helt från ingenstans började ALLT krascha, fick force closa alla möjliga apps som om telefonen fått spel helt plötsligt. Nåväl, jag antog att det var något program som strulat till det och följde denna guide: [GUIDE] Återställningstråden|NVFlash|EXT3| för att återställa telefonen, frid och fröjd.

Jag rootar om den, återställer bara några få program för att klura ut vad som ställde till det. Sen smäller det igen nästa dag, allt FCar snabbare än vad jag får bort FC rutorna. Nu börjar jag misstänka hårdvarufel men återställer den en gång till enligt ovanstående guide. Nu rootar jag inte luren, installerar inget program överhuvudtaget förutom Star Trader RPG från market och uppdaterar Gmail och Google Maps apparna.

Nu blir det inga FCs men efter en del spelande av Star Trader så hänger sig mobilen, skärmen är helt fryst utan att jag kan göra något. Upptäcker att jag kan få telefonen att starta om genom att hålla in Volym Upp + Power. Dock bootar inte telefonen nu utan stannar vid LG loggan med laddbaren under som rullar ett tag och sen stannar för att sedan bara stå still.

Okej, jag försöker en återställning igen enligt samma guide som förut och nu fastnar den vid:
    Formatting partition 18 UDB please wait.. done!

Efter detta händer inget, på telefonen står det:
    S/W Upgrade
    Please wait while upgrading...

Allt står still. Om jag stänger ner den svarta rutan med text, pluggar ur telefonen, stoppar i batteriet och försöker starta telefonen (med eller utan laddaren inkopplad) så händer ingenting, svart skärm.

Och om jag försöker flasha baseband enligt denna guide: 13 Apr: SmartFlash stock baseband release: 1035.21_20110405 så dyker mobilen inte upp i programmet när jag följer detta steg:
    Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
    (Har använt detta förut för att flasha baseband och då fungerade det fint)

Är rätt trött på detta nu, tar gärna emot förslag på vad jag kan göra förutom att skicka in den till Katshing på Måndag.

Edit: Kan ju tillägga att den senaste ROMen jag la in var FR11 eller FR12 av Gilgamesh (Tror jag la in FR12 ett tag innan problemen började men minns inte säkert, men innan det hade jag haft FR11).

Last edited: 29 apr 2011
  2. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det enda jag kan säga är att jag var tvungen att köra NVFlash 5 gånger innan det funkade som det skulle, så prova gärna fler gånger.

3. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Låter som hårdvara

4. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER