Totalskum vidarekoppling på Pixel 4a

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av niiloa, 20 mars 2025.

1. niiloa

niiloa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Av en ren slump råkade jag ta en titt på vidarekoppling-inställningarna i min gamla Pixel 4a och där finns det två varianter på aktiv vidarekoppling: 'When busy' och 'When unreachable'. Den första går till +46673000200 och den andra till +46673000400 - båda tydligen skumma nummer och jag får bara ett felmeddelande när jag försöker stänga av vidarekopplingen!

Hörde lite snabbt med Halebop på chat och dom såg ingen vidarekoppling från den sidan. Sedan provade jag knappa in *#67# och *#62# och då får jag minsann fram 'Halebop message' med precis vidarekopplingarna ovan! Måste försöka med Halebop igen.

Börjar fundera på om detta är priset för att använda en gammal telefon som inte får någa uppdateringar... Någon vidarekoppling har jag definitivt inte knappat in på min mobil. Ifall någon vet vad detta är frågan om så tar jag väldigt gärna emot goda råd!

2. niiloa

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Kan dessa vidarekopplingar ändå helt enkelt vara för Halebop telefonsvarare?! Det borde dom visserligen ha vetat i så fall!

3. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5.411

MINA ENHETER

Nu känner jag inte till Halebops nummer men de olika vidarekopplingsnumren/telefonsvar brukar se konstiga ut, i linje med numren som du har.

Edit: Du skriver ju faktiskt själv

jnsson gillar detta.
  4. niiloa

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jepp, efter en ganska lång chat-session med Halebop blev det till slut klart att dessa vidarekopplingar har med telefonsvararen att göra, är ok och ska finnas där. Det var inte helt lätt att få motparten att förstå vad det egentligen var frågan om - fick en ursäkt också - men det var tur att jag var lite envis :)

Frun min har en gammal Sony-telefon (också Halebop) och där kunde vi inte alls hitta inställningarna för vidarekoppling - inte genom telefon-appen i alla fall, möjligen finns dom någon annanstans i menydjungeln.

BrorSnor och bernard gillar detta.