Totalt fel i min sms inbox!!?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dizzy89, 3 apr 2011.

1. Dizzy89

Dizzy89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hallå, jag har haft me DHD i drygt 2månader nu skulle jag tro, och för några dagar sen så börja smsen sorteras väldigt efterblivet och fel. förut har det hänt ibland att MITT svar hamnat ovanför smset jag svarar på, men det tar man med en nypa salt o ignorerar som en liten bugg.
    men nu har det flippat ur helt & hållet alltså!

när jag skickar sms så läggs alla mina skickade Sms Efter varann och alla sms jag mottagit hamnar efter varann, men det jobbiga är att dom jag mottagit hamnar typ längst i i konversationen?
    hoppas någon förstår hur jag menar? jävligt svårt att förklara, men är de någon som stått på liknande problem eller vet en lösning???

2. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

hmm, har du precis uppdaterat telefonen, standardrom? kastat ut skickade sms, ändrat någon inställning?

hade problem på min gamle legend att jag alltid hamnade längst upp i konversationen när jag öppnade den, var påfrestande att scrolla 300 sms ner varje gång. en återställning löste det inte för mig, men pröva att göra en totalåterställning och se vad som händer, spara kontakter+appdata och sådant innan bara.

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Du har verka ha olika tider för mottagna och skickade sms.

Kolla i inställningarna för telefonen att tidszon, datum etc är rätt.
    Kolla i inställningarna för din sms-klient hur du tidsmärker sms och med vilken tidszon. Rimligtvis slipper du alla problem om du slår på att de ska taggas med den tid då du tar emot dem och inte när de skickats. Vart/om du hittar det beror ju på vilken sms-klient du använder.

4. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hade detta med original rom och original sms app sms som skickades samma minut som don kom hamnade ovan för. lite skumt, börja skriv långsammare ;)

5. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Har ju samma problematik som dig med att smsen man skickar hamnar ovanför mottagarens tidigare svar ibland. Men har kommit fram till att det här beror på klockslagen då sms:en är skickade. Har jag syncat klockan med en vän så märker jag inte av problemet efter det.

Att det blev större problem för dig med att de grupperades för ett par dagar sen låter lite mystiskt. Men min första gissning är att du eller någon av dina vänner (den som det blir såhär med?) har missat att ställa om klockan på mobilen till sommartid.
    Då borde smsen som skickas fram och tillbaka hamna i grupp eftersom det diffar en timma mellan tidpunkten de är skickade enligt sms-infon.

Så, kolla att tiden är rätt på mobilen, och ev hos den person som det här fenomentet sker med när du messar

HTC skulle lätt kunna fixa den här genom att lägga till alternativ om att sortera efter mottagartid eller skickadtid, men nu är det som det är :(

6. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Precis, skulle smsen sorteras efter när dom kom till mobilen skulle det vara prima :D

7. Dizzy89

Dizzy89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

saken är ju faktiskt den att detta problem jag har är i ALLA konversationer på min mobil, alla jag sms;ar med och det bara dök upp för någon dag sen?
    jag använder standard rom och min sms klient är Go Sms Pro, som jag kört med i 1-2 månader nu utan sånt här stort problem.

sen så spelar de ingen roll om jag skriver ett sms t.ex nu

och får svar om en timme, för svaret jag får, hamnar Över mina utgående sms, förstår ni?
    och dom hamnar inte över ett utgående utan ibland så är det kanske 20 utgående sms över...
    hm ska kolla detta nu som ni snacka om ang sommartid osv, för när jag tänker efter så kan de ha varit i samma veva som det skedde, men jag e inte säker.
    återkommer...

8. Dizzy89

Dizzy89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hm, vet inte om jag löste det pga det med tidzonerna osv, vilket jag tycker för övrigt är sjukt dåligt och komplicerat gjort! för när jag tar att den ska gå automatiskt så ändrar den tidzon till helt fel osv. men jag tror jag löste det tillslut på något sätt! men saken är den att det va inte förrens typ hela dagen hade gått som smsen nu kommer i rätt ordning igen, aja hoppas det inte uppstår igen!