Sedan någon månad tillbaka lider min stackars Nexus av allvarlig sjukdom, thouchen driver mig nu till vansinne.
Till problemen:
Punkten på skärmen (nedersta raden, andra ikonen från vänster, mitt på ikonen) uppstår oftast som hårdvaruskadad(ur funktion), det kan innebära att ikontryckning inte uppfattas eller missas på sidan. Gäller alla händelser och platser men oftast på startsidan.
Punkten på skärmen kan ibland vid webbläsning framstå som nedtryckt och ge zoomning eller markerad text vid scrollning.
Problemet verkar även påverkat original tangentbordet på ett helt random sätt, alla BOKSTÄVER slumpas och blir en helt annan bokstav, helt utan anknytning till den man trycker på. (omöjligt att skriva på i huvud taget utan resultat som detta: jfasdhkfgljsnndfkgnauern.
En provisorisk lösning efter MYCKET frustration har varit att installera GO tangentbordet, då funkar skrivandet som det skall. Endast denna app fungerar och jag har testat flera stycken populära.
Den "döda" punkten upplevs ytterst sällan.
Sist men inte minst är hela knappen för Nolla/0 helt död i telefonknappsattsen.
Alla dessa problem uppstod helt ur inget under en natt när jag låg o sov med mobilen brevid mig på laddning.
Dessa problem är för mig helt random, ibland känns det som hådvaru-fail och ibland mjukvaru.
Hur i helvette är dom sammankopplade?
Jag planerar att lämna in telefonen till Telia för reklamation men är rädd att åka på avgifter för lagning o grejjer då den självklart har några repor efter att ha tappats i somras när baksidan var halare än en ål...
Någon med erfarenhet av såna ärenden?
Last edited: 14 november 2011