Problem: Touch problem :(

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Psyswe, 26 aug 2014.

1. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jahopp något verkar skumt med min G3, touchen verkar inte fungera i mitten av telefonen, har tyckt att det varit svårt att låsa upp telefon dom senaste dagarna och nu när jag provar QuickMemo så vill den inte "rita" i mitten av skärmen :(
    Det var ett h*vete idag att försöka låsa up telefonen efter att jag slutat jobbet :(
    Provade precis med min tjejs G3a och den funkar ju som det ska.
    Vad kan ha hänt? Någon annan här med detta fel?

2. Operativ

Operativ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vad trist! Testade memo nu och jag kan rita överallt på skärmen. Du får nog lämna in den.

3. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den beter sig exakt såhär... Fast min "döda zon" ligger något längre ner, och videon visar ju G2, jag har G3.
    http://youtu.be/eWHFbLTfCFQ

4. Operativ

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Detta får du ta på garantin

5. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag ska prova med en återställning nu, om inte det hjälper, lämnar jag in den på garantin i mårrn efter jobbet. Attans så trist :(

6. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Har du skärmskydd? Vet att folk har rapporterat om mindre känslig touch då. När jag hade nillkin tempered glass upplevde jag det också.

7. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okay. Nope, aldrig använt skärmskydd.

Nu är telefonen återställd, problemet kvarstår. I mårrn lämnar jag in den på garantin.
    Riktigt deprimerande :cry:, nästan helt ny lur och den har fungerat felfritt innan. Jag var sjukt nöjd med telefonen. Och inga omstarter eller andra problem heller för den delen.

Hoppas MediaMarkt (där jag köpte den) kan ge mig en lånetelefon, annars åker man ju på o köpa nån billig lur att ha tills G3an är fixad.

Bla bla ähh godnatt

8. Kjell59

Kjell59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det var ju hemskt vad många har problem med sin G3:a (hade en tidigare men fick en annan modell efter många om och men.

Det är verkligen bedrövligt och förstår att man blir deprimerad, jag hoppas dom kan åtgärda felet direkt. När det gäller Media Markt så får man en lånetelefon under tiden och den skickas till Delta service i Åkarp, man kan sedan själv följa leverans och åtgärder på nätet och man kan ringa dom också på 040-430030
    http://www.deltaservice.se/

Lycka till.

9. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tackar för infon!

Jag lämnade in telefonen på MM dagen efter mitt inlägg den 27e alltså, dom nämnde inget om deltaservice, fick ett service nummer av mm så jag kan följa servicen via deras egen hemsida.
    Lånetelefonen dom hade att erbjuda var typ en liten samsung telefon som inte ens har 3g som kostar 199kr i deras butik :(
    Det skulle ta 2 - 4 veckor sa dom

10. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick idag äntligen tillbaka min kära G3a. Det som gjorts var "helt ny omprogramering av mjukvaran, uppdatering till senaste mjukvaran, funktions testad utan anmn. Mjukvaran uppdaterad till V10H."
    Märkligt, tänkte jag, då jag själv gjort hard reset på luren och själv redan uppdaterat den till 10H.
    Väl hemma så startar jag upp telefonen och guess what, samma strul med touch skärmen kvarstår, så jag åker tillbaka till MediaMarkt, och lämnar alltså in den igen. Även personen på MediaMarkt märkte ju felet direkt, han kunde inte förstå hur dom skickat tillbaka telefonen utan att dom åtgärdat felet.

Nu är det 11 dagar tills jag åker på en längre semester resa utomlands och jag tvivlar på att jag hinner få tillbaka telefonen tills dess.
    Vad ska jag göra? Funderar stark på att köpa nån annan modell så länge? Men vilken?
    Leva med en äcklig kontantkortstelefon och köpa en kompakt kamera istället? Vilken isåfall?
    Mitt ab är obundet och jag kan ju förlänga det, men känns så jäkla onödigt att köpa ngt nu när Note 4, Z3, Z3 Compact snart släpps. Jag är riktigt sugen på Z3 Compact.

Heeellllp!

Fan. :(

11. Kjell59

Kjell59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om felet kvarstår när du fått hem den så kräv en ny mobil (eftersom du vill ha det) Det har man rätt till och opponerar sig operatören, stå på dig ändå för du har rätten på din sida annars hänvisa till konsumentverket. Du ska inte behöva offra fler pengar på en ny telefon när du är berättigad en annan så mitt råd är att avvakta med en lånetelefon tills du fått hem den igen. Lycka till!

12. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick ett sms idag om att telefon var klar, åkte upp till MediaMarkt efter jobbet och hämtade ut telefonen och japp mycket riktigt, telefonens touch fortfarande trasig, men enl. papper från verkstaden så fungerar telefonen felfritt.
    Som tur var, så hade jag med mig sambons G3a så jag visade felet och jämförde med den. Tjejen vid servicen på MediaMarkt kunde inte liksom jag förstå hur verkstaden kunnat missa felet två gånger.
    Så hon skulle skriva ett mail till verkstan och påpeka att telefonen faktiskt är defekt osv. Men jag stod på mig och sa att jag ville häva köpet alt få en ny G3a.
    Efter lite om och men, så fick jag häva köpet, och fick tillbaka pengarna.

Så allt löste sig. MediaMarkt har varit väldigt snabba och sjyssta i ärendet, all cred till dom, men vad i h*lvete är det för tomtar som jobbar på Deltaservice.

13. joakim.berg

joakim.berg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan säga att jag har haft EXAKT detta problem med min. Den reagerade inte alls i mitten av skärmen, en ganska tjock linje. Jag köpte min på Komplett där ett serviceföretag som hette Nordic Mobile Care AB tog hand om min tele. Det tog ungefär en vecka så hade de bytt front, lcd och touch så fungerade mobilen 100% igen. Och jag hade den på posten. Väldigt nöjd med deras service faktiskt.

Surt läge för dig måste jag säga. :/

14. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okay. Skönt att det löste sig snabbt för din del. Deltaservice borde självklart gjort samma service med min som Nordic Mobile Care gjorde med din.
    Jag hävde köptet i fredags somsagt, igår köpte jag en ny, på NetOnNet.

Har du några teorier om vad skulle kunnat triggat felet? Typ tappat den el så? Eller hade du felet på din redan när du köpte den?

15. joakim.berg

joakim.berg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade den sedan lansering. Absolut ingen aning hur felet uppkom. Efter runt 1,5 mån. Aldrig tappat den och är alltid försiktig med mina prylar. Blev förvånad när jag gjorde ett screen-test. :P

Hoppas din nya kommer fungera problemfritt!

16. Kjell59

Kjell59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bra att du fick hävt köpet. Deltaservice kan inte mer än vi andra egentligen, med lite teknik kan man fixa det själv om man vill men det är bättre och få pengarna tillbaks till en ny.

17. Operativ

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fint att du rapporterar in, så andra får veta att Mediamarkt i alla fall sköter sig när det gäller garantiärenden. Jag hoppas att de också sköter biten med att följa upp sånt med sina skämt till leverantörer. Ska du köpa en ny G3 för pengarna eller satsar du på något annat?

18. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    Haft liknande erfarenhet med Mediamarkt här i Göteborg. Telefon tillbaka från verkstad, fortfarande defekt men efter lite om och men har MM över disk gett mig en ny lur. Eloge. Detta var förra året och en Samsung S3.

sent from my lg g3

19. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick ju mitt köp hävt den 12e sep, dagen efter köpte jag en ny G3 32gb metallic/titan grå fast på NetOnNet.
    Så en vecka har gått och jag är kanon nöjd