Touch skärmen o-känslig

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av ducce, 9 jun 2010.

1. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har problem med att skärmen missar"knapp-tryck" vanligast är det när jag skall svara påsamtal eller stänga av väckarklockan, men det händer ibland när jag skall starta ett program eller inne i ett program. Har laddat in senaste uppdateringen men det blev ingen skillnad. Fler som har detta problem.:cry:

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Har till dags dato inte kunnat läsa att någon har haft problem av den typen med touch skärmen på minin. Låter som något hårdvarufel, så jag skulle nog rekommendera att du bytte ut den alternativt lämnade in den på reparation.

3. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Stänga av väckarklockan är helt hopplöst, jobbpolaren har också en x10m och har samma problem.

4. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här med väckarklockan, i vissa lägen helt hopplöst få saker att hända vid tryck hittar ingen röd tråd tror det är en bugg i mjukvaran, ex: har battery widget och det är ju det enda på den sidan men inbland händer det inget vid tryck! trustrerande för någon sec senare är det no probs.
    Testat återställa till Leverans läget ingen skildnand, install appz en efter en ingen skildnad.

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

I ducces fall var det dock inte strul enbart med väckarklockan, utom med touchen generellt verkar det som.

6. MyDroid

MyDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har enbart detta problem med just väckarklockan - det dyker aldrig upp i andra sammanhang.

7. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    väckarklockan hade jag problem med i början, men kom på om man trycker på snoz först sen går det att stänga av den.

8. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag uppfattar det på samma sätt som på andra lurar med kapacitiv skärm.
    Generellt sett är touchen minst exakt i kanterna på skärmen, och tror snarare det är placeringen av slidern som ställer till det. Blir t.ex. aldrig så när jag ska svara på ett samtal där slidern sitter i mitten av skärmen.